ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پژو 308 استیشن معرفی شد؛ جایگزینی جذاب برای کراس‌اوورهای کامپکت

شرکت پژو از نسخه استیشن نسل جدید 308 رونمایی کرد. این نسخه برای افرادی توسعه یافته که خواهان خودرویی با فضای داخلی گسترده‌تر و کاربردهای بیشتر در سگمنت C هستند. درست مثل مدل هاچبک، نسخه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

شرکت پژو از نسخه استیشن نسل جدید 308 رونمایی کرد. این نسخه برای افرادی توسعه یافته که خواهان خودرویی با فضای داخلی گسترده‌تر و کاربردهای بیشتر در سگمنت C هستند. درست مثل مدل هاچبک، نسخه استیشن 308 هم از طراحی بسیار زیبا و جذابی برخوردار بوده و با طیف متنوعی از پیشرانه‌ها به فروش خواهد رسید.

پس از 508، این خودرو دومین استیشن پژو محسوب می‌شود. پژو هدف از عرضه 308 استیشن را جلب نظر مثبت مشتریانی که علاقه چندانی به مدل‌های کراس‌اوور ندارند، اعلام کرده است. در حقیقت این خودرو به عنوان یک آلترناتیو برای کراس‌اوور 3008 به شمار می‌رود.

استیشن پژو 308 برمبنای پلتفرم EMP2 ساخته شده و 4.64 متر طول دارد، فاصله محوری آن نیز 2.732 متر است. برای مقایسه باید اشاره کنیم مدل هاچبک 308 طولی برابر با 4.36 متر و فاصله محوری 2.675 متری دارد.

پژو 308 استیشن با ضریب درگ 0.277 از ایرودینامیک مناسبی برخوردار است

در نمای روبرو، نسخه هاچبک و استیشن 308 دقیقا عین هم هستند، اما در نمای عقب شاهد یک بازطراحی هستیم و در شکل چراغ‌ها و درب عقب تغییراتی به چشم می‌خورد.

نسخه استیشن 308
نسخه هاچبک 308

با باز شدن درب عقب برقی، فضایی برابر با 608 لیتر در دسترس مالک قرار می‌گیرد. با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، این رقم به 1634 لیتر افزایش می‌یابد و امکان حمل اجسامی به طول 1.85 متر فراهم می‌شود. در کنار این فضای قابل توجه، محفظه‌های متعددی نیز برای گذاشتن اشیاء مختلف در جای جای کابین تعبیه شده است.

مثل مدل هاچبک، استیشن 308 نیز داشبوردی مدرن و پیشرفته دارد. در این خودرو از یک نمایشگر 10 اینچی با گرافیک سه بعدی برای پشت فرمان استفاده شده و سیستم اینفوتینمنت هم از طریق نمایشگر 10 اینچی لمسی کنترل می‌شود. غربیلک فرمان کوچک با طراحی زیبا، نورپردازی LED و سیستم صوتی آپشنال فوکال با 10 اسپیکر و آمپلی‌فایر 12 کاناله 690 واتی از جمله ویژگی‌های 308 استیشن در داخل کابین هستند.

استیشن 308 به جدیدترین سیستم‌های کمکی راننده مجهز شده و از اوایل سال آینده با پکیج Drive Assist 2.0 قابل انتخاب خواهد بود. این پکیج برخی از قابلیت‌های رانندگی نیمه‌خودران را برای استیشن 308 به ارمغان می‌آورد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، از لحاظ پیشرانه استیشن 308 با مدل هاچبک مشترک بوده و با انواع موتورهای بنزینی، دیزلی و پیشرانه هیبریدی شارژی عرضه خواهد شد. در مدل‌های پایه، موتور 1.2 لیتری PureTech 130 و 1.5 لیتری BlueHDi 130 وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارند. هر دوی این موتورها 128 اسب بخار قدرت تولید کرده و از طریق گیربکس خودکار EAT8 به چرخ‌های محور جلو متصل هستند.

مدل هیبریدی شارژی با دو پیشرانه Hybrid 180 و Hybrid 225 به فروش خواهد رسید. قلب اصلی این پیشرانه‌ها را موتور 1.6 لیتری PureTech با 148 اسب بخار تشکیل می‌دهد. در نسخه Hybrid 180 مجموع قدرت خروجی پیشرانه 177 اسب بخار و در نسخه Hybrid 225 مجموع قدرت خروجی 222 اسب بخار است. در این مدل‌ها هم نیروی پیشرانه در حالت استاندارد از طریق گیربکس e-EAT8 به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

پژو برای مدل‌های هیبریدی شارژی پک باتری لیتیوم یونی 12.4 کیلووات ساعتی در نظر گرفته که با اتکا به آن و مطابق با استاندارد WLTP امکان پیمایش مسافت 60 کیلومتری بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی وجود دارد. این باتری با شارژر آپشنال 7.4 کیلوواتی در عرض یک ساعت و 55 دقیقه شارژ می‌شود، در صورت اتصال به پریز استاندارد، این کار حدود 7 ساعت طول می‌کشد.

آلایندگی مدل‌های هیبریدی حدود 25 گرم C0₂ به ازای هر کیلومتر اعلام شده است

با آنکه گرایش مشتریان به سمت مدل‌های شاسی‌بلند روز به روز در حال افزایش است، ولی پژو اعتقاد دارد بازار خودروهای استیشن در اروپا، در عرض سه سال آینده ثابت و پایدار باقی خواهد ماند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند 70 درصد از مشتریان 308 استیشن را سازمان‌ها و 30 درصد دیگر را مشتریان خصوصی تشکیل خواهند داد.

به گفته پژو، 308 استیشن در کارخانه Mulhouse فرانسه تولید می‌شود. روند تحویل این خودروی زیبا به مشتریان از اواخر امسال در اروپا آغاز خواهد شد. در رابطه با قیمت فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، اما به احتمال زیاد 308 استیشن جدید در مقایسه با نسل پیشین اندکی گران‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی