ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ می‌خواهد ال‌جی در فروشگاه‌هایش در کنار آیفون، گوشی‌های گلکسی هم بفروشد

سامسونگ مدعی است که برنامه ال‌جی برای فروش آیفون در فروشگاه‌های LG Best Shop ناقض توافقی است که این دو شرکت در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر داشته‌اند. حالا سامسونگ هم از ال‌جی خواسته که گوشی‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

سامسونگ مدعی است که برنامه ال‌جی برای فروش آیفون در فروشگاه‌های LG Best Shop ناقض توافقی است که این دو شرکت در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر داشته‌اند. حالا سامسونگ هم از ال‌جی خواسته که گوشی‌های گلکسی را در فروشگاه‌های خود عرضه کند.

طبق توافق سال ۲۰۱۸، فروشگاه‌های ال‌جی صرفا باید گوشی‌های ال‌جی و فروشگاه‌های سامسونگ صرفا گوشی‌های سامسونگ را بفروشند. این توافق برای حمایت از فروشگاه‌های کوچک و متوسط تنظیم شده بود. با این حال، ال‌جی به بندی از این توافق اشاره کرده که می‌گوید شرایط توافق می‌تواند در صورت وقوع تغییرات بزرگ دوباره به مذاکره گذاشته شود. این تغییر بزرگ از نظر ال‌جی خروج این شرکت از کسب و کار موبایل بوده است.

انجمنی که شرایط حصول این توافق را فراهم کرده بود هم حرکت ال‌جی را زیر سوال برده اما یکی از مسئولان آن تایید کرده که با توجه به وضعیت حاضر لازم است مجددا مذاکراتی بین این دو شرکت صورت بگیرد. سامسونگ نگران است که عرضه آیفون در بیش از ۴۰۰ فروشگاه ال‌جی در سراسر کره جنوبی سهم بازار گوشی‌های هوشمند 5G گلکسی را به خطر بیندازد.

اپل در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های 5G دنیاست و سامسونگ در رده چهارم قرار دارد. کوپرتینویی‌ها پاییز امسال خانواده جدید پرچمداران خود را معرفی می‌کنند و از کمی قبل‌تر (احتمالا اواسط مرداد) باید شاهد اجرایی شدن توافق ال‌جی و اپل باشیم.

در گزارش‌های اولیه گفته شده بود که ال‌جی می‌خواهد آیفون، آیپد و اپل واچ را به فروشگاه‌های خود بیاورد. ولی حالا به نظر می‌رسد که این توافق به فروش آیفون محدود شده است. از سوی دیگر، سامسونگ در تلاش است تا از طریق سه اپراتور بزرگ کره (از جمله +LG U) ال‌جی را تحت فشار قرار دهد تا گوشی‌های گلکسی هم در فروشگاه‌های Best Shop عرضه شوند.

البته این اقدام ممکن است از داخل خود سامسونگ هم با مخالفت‌هایی روبرو شود، چون عرضه موبایل‌های گلکسی در فروشگاه‌های ال‌جی می‌تواند سهم فروش فروشگاه‌های سامسونگ را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی