ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه سرعت آیفون ۱۲ با اولین گوشی اپل [تماشا کنید]

اپل در سال‌های اخیر گوشی‌های فوق‌العاده قدرتمندی را روانه بازار کرده که جدیدترین آن‌ها، سری آیفون ۱۲ است. حالا ویدیوی جدیدی سرعت آیفون ۱‍۲ با اولین نسل آیفون را مقایسه می‌کند. اگرچه شاید چنین مقایسه‌ای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اپل در سال‌های اخیر گوشی‌های فوق‌العاده قدرتمندی را روانه بازار کرده که جدیدترین آن‌ها، سری آیفون ۱۲ است. حالا ویدیوی جدیدی سرعت آیفون ۱‍۲ با اولین نسل آیفون را مقایسه می‌کند.

اگرچه شاید چنین مقایسه‌ای بنظرتان منطقی نباشد، اما اپل بعضا برای معرفی محصولات جدیدش، آن‌ها را با نسل اولشان مقایسه می‌کند. برای مثال کوپرتینویی‌ها در مراسم رونمایی از آیپد پرو M1 به این موضوع اشاره کردند که عملکرد پردازشی و گرافیکی آن به ترتیب در مقایسه با نسل اول آیپد، ۷۵ و ۱۵۰۰ برابر افزایش داشته است. اما آیفون ۱۲ در برابر اولین آیفون چه عملکردی دارد؟

آیفون ۱۲ از چیپ قدرتمند A14 Bionic بهره می‌برد که دارای ۶ هسته پردازشی با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز است. در مقابل آن، نسل اول آیفون قرار دارد که در سال ۲۰۰۷ با یک پردازنده تک هسته‌ای با فرکانس ۴۱۲ مگاهرتز معرفی شد.

در حالی که جدیدترین آیفون اپل به ۴ گیگابایت رم و نمایشگر با رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل مجهز شده، نسل اول آیفون تنها ۱۲۸ مگابایت رم دارد و همچنین رزولوشن نمایشگرش به ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسل می‌رسد.

آیفون ۱۲ و اولین آیفون

یکی از مشکلات در این تست، عدم امکان اجرای اپ‌های قدرتمند در اولین آیفون است. این گوشی هوشمند نمی‌تواند چنین برنامه‌هایی را نصب و اجرا کند. بنابراین در ویدیو شاهد مقایسه سرعت اپ‌های پایه مانند دوربین، فوتوز، ماشین حساب، سافاری و اپ استور هستیم.

با توجه به این موضوع، با یک تست سرعت کامل روبه‌رو نیستیم اما همچنان می‌تواند دید مناسبی درباره پیشرفت اپل در مدت زمان حضورش در بازار گوشی‌های هوشمند به ما ارائه کند. طبق این ویدیو، جدیدترین آیفون اپل وظایفش را در ۱ دقیقه انجام می‌دهد و این مدت برای آیفون اصلی به ۲ دقیقه و ۲۹ ثانیه می‌رسد.

اپل در سال جاری میلادی از گوشی‌های سری آیفون ‍۱۳ با مشخصات فنی قدرتمندتر رونمایی می‌کند که اختلاف عملکرد میان آن و اولین آیفون، بیشتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۷ تیر ۱۴۰۰

    اتفاقا مقایسه خوبیه که نشون بده اونقدری که سخت افزارها روی کاغذ و نمودارها ادعای رشد دارن، در عمل و تجربه کاربری تفاوتشون نجومی و غیر قابل مقایسه نیست!
    مثل یک ماشین ۱۰۰۰ اسبی که پرفورمنسش به زحمت سه برابر ماشین ۱۰۰ اسب هست.

مطالب پیشنهادی