ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بروزرسانی ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۲ برای کاربران ویندوز ۱۰ منتشر می‌شود

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را بطور رایگان در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار می‌دهد، البته اگر دستگاه آن‌ها حداقل سیستم مورد نیاز این سیستم عامل جدید را داشته باشند. علاوه بر این، حالا مشخص شده که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را بطور رایگان در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار می‌دهد، البته اگر دستگاه آن‌ها حداقل سیستم مورد نیاز این سیستم عامل جدید را داشته باشند. علاوه بر این، حالا مشخص شده که ردموندی‌ها ویندوز 11 را سال آینده میلادی برای این کاربران منتشر می‌کنند.

مایکروسافت در رویداد چند روز پیش خود همزمان با معرفی ویندوز 11، از انتشار آن در پاییز پیش رو خبر داد. بنابراین در پایان ۲۰۲۱ کاربران می‌توانند به این سیستم عامل دسترسی پیدا کنند، البته کاربران ویندوز ۱۰ دیرتر این نسخه را دریافت می‌کنند.

به گفته مایکروسافت، کاربران سیستم‌های مجهز به ویندوز ۱۰، در نیمه اول سال ۲۰۲۲ و طی چندین ماه بروزرسانی ویندوز 11 را دریافت خواهند کرد. با توجه به این موضوع، ردموندی‌ها سیستم عامل جدیدشان را ابتدا برای دستگاه‌های جدید درنظر می‌گیرند، بنابراین اگر کاربری در هفته‌های پایانی ۲۰۲۱ محصول جدیدی بخرد، می‌تواند ویندوز ۱۱ را تجربه کند.

یکی از دلایل چنین موضوعی می‌تواند مربوط به حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ باشد. ردموندی‌ها چندین بار سیستم موردنیاز برای این سیستم عامل را تغییر داده‌اند. برای مثال اخیرا این کمپانی اعلام کرده که ویندوز ۱۱ بطور رسمی توسط پردازنده‌های نسل هشتم اینتل و جدیدتر پشتیبانی می‌شود و اینکه دستگاه کاربر باید از TPM 2.0 پشتیبانی کند، البته استثنایی هم در این زمینه وجود دارد.

ویندوز ۱۱

اجبار برای پشتیبانی از TPM 2.0 باعث شده قیمت این چیپ افزایش پیدا کند و البته مک‌های اپل هم بطور رسمی قادر به پشتیبانی از آن نباشند.

با وجود تمام این محدودیت‌ها، یک سوال مهم وجود دارد: مایکروسافت تا چه اندازه به ارتقای سیستم‌های مجهز به ویندوز 10 به ویندوز ۱۱ امیدوار است؟

اگر ردموندی‌ها بخواهند تا جای ممکن ۱.۳ میلیارد دستگاه مجهز به ویندوز ۱۰ را به ویندوز ۱۱ ارتقا دهند، با توجه به حداقل سیستم مورد نیاز در رسیدن به هدفشان شکست می‌خورند، بلکه تغییراتی در آن ایجاد کنند. برای مثال مایکروسافت می‌تواند بطور رسمی از پردازنده‌های قدیمی‌تر پشتیبانی کند یا اینکه بجای TPM 2.0، پشتیبانی از TPM 1.2 را اجباری اعلام کند.

شرکت‌های مختلف مانند دل، اچ‌پی و ایسوس لیستی از محصولات سازگار با ویندوز ۱۱ را منتشر کرده‌اند. همچنین می‌توانید برای بررسی سازگاری سیستم‌تان با سیستم عامل جدید مایکروسافت به سراغ برنامه PC Health Check بروید، البته این ابزار رایگان می‌تواند جزئیات دقیق‌تری در اختیارتان قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی