ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور: برگزاری الکامپ در شرایط فعلی به صلاح نیست

نایب رئیس اول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور می‌گوید که این سازمان به همراه ۹۰ درصد از تشکل‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در سایر استان‌ها با برپایی نمایشگاه الکامپ در روزهای آتی مخالف هستند و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۰

نایب رئیس اول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور می‌گوید که این سازمان به همراه ۹۰ درصد از تشکل‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در سایر استان‌ها با برپایی نمایشگاه الکامپ در روزهای آتی مخالف هستند و با انتشار نامه‌ای به شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تلاش خود را کرده‌اند تا برگزاری نمایشگاه مدتی به تعویق بیفتد. «حسن هاشمی» در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند هدف از این کار برگزاری الکامپ در زمان مناسب‌تر و شرایط بهتری است.

این در حالیست که ظهر امروز، نشست خبری الکامپ ۱۴۰۰ توسط مجریان این دوره از رویداد یعنی «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران» برگزار و در آن اعلام شد که نصر کشور با زمان برگزاری تیر ماه با شرکت‌ سهامی نمایشگاه‌ها به موافقت ضمنی رسیده بوده و مخالف آنها در روزهای اخیر با برپایی نمایشگاه از منظر قانونی صحیح نیست چرا که حکم ریاست نصر کشور هنوز صادر نشده است. همچنین دست اندرکاران نمایشگاه الکامپ اعلام کردند که مجوز برگزاری نمایشگاه در روزهایی که تهران از منظر کرونایی در رنگ‌های نارنجی و زرد به سر ببرد را دارند و تنها در صورت قرمز شدن تهران است که نمایشگاه الکامپ به تعویق می‌افتد.

در حالی که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران می‌خواهد در روزهای آینده الکامپ را برگزار کند، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نامه‌ای به شرکت سهامی نمایشگاه‌ها درخواست تعویق سه ماهه برگزاری الکامپ را داده است که خود از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ این تشکل صنفی است.

اکنون «حسن هاشمی» نایب رئیس اول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید پاسخ نامه نصر کشور به صورت شفاهی داده شده و به آنها گفته شده که امکان برپایی نمایشگاه در روزهای دیگری وجود ندارد. هاشمی می‌گوید آنها تعویق نمایشگاه الکامپ را در شرایط کنونی عقلانی‌ترین کار ممکن می‌دانند. او در همین رابطه گفت:

«در ابتدا قرار بود الکامپ ۳۱ خرداد برگزار شود که ما این تاریخ را نپذیرفتیم و اعلام شد که دو تاریخ ۱۸ تیر و ۱۳ شهریور توسط پیمانکار مورد نظر ما در دسترس است که نمایشگاه ۱۳ شهریور متعلق به یک نمایشگاه نفتی بود. ما پیگیری کرده بودیم و می‌دانستیم که به خاطر تغییرات دولت، وزارت نفت نمی‌خواهد این نمایشگاه را برگزار کند و پیشنهاد کردیم که لااقل ۱۳ شهریور ماه در نظر گرفته شود و در نهایت به ما گفته شد که درباره این موضوع فکر می‌کنیم و نتیجه را ابلاغ می‌کنیم که هیچ وقت ابلاغ نشد.»

او در پاسخ به نکته‌ی مطرح شده از سوی نصر تهران، که «نصر کشور در حال حاضر رئیسی ندارد و حکمی برای رییس جدید صادر نشده» می‌گوید که این صحبت‌ها محلی از اعراب ندارد: «این تشکل هیچ‌گاه شخص محور حرکت نکرده که الان اینگونه باشد. تشکل ما شورا محور بوده و هم‌اکنون شورای مرکزی به این تصمیم رسیده که الکامپ نباید در تاریخ کنونی برگزار شود. اما اینکه چرا الکامپ با تلکام ادغام نمی‌شود به این خاطر است که پیمانکار دو نمایشگاه با یکدیگر تفاوت دارند و نمی‌خواهند باهم همکاری کنند. در کنار این موضوع متاسفانه نصر تهران سر ناسازگاری با نصر سایر استان‌ها را دارد و نمی‌خواهد صحبت‌های شورا که متشکل از نصرهای استان هستند را بشنود. نصر تهران اگر استان‌ها را قبول ندارد موضوع را به پیشکسوتان خود نصر تهران ارجاع دهد و ببیند که آنها هم مخالف برگزاری نمایشگاه در چنین ایامی هستند.»

حسن هاشمی تاکید دارد که بیش از ۹۰ درصد استان‌ها خواستار دیرتر برگزار شدن الکامپ شده‌اند و خود نصر کشور نیز در صورت برپایی این نمایشگاه در تیرماه در کنار بسیاری از استان‌ها در این رویداد شرکت نخواهد کرد: «الکامپ رویداد محور است و کلی رویدادهای جانبی در آن وجود دارد و صرفا یک نمایشگاه نیست که بازدیدکنندگان معدودی داشته باشند. تعامل و پویایی در این نمایشگاه وجود دارد و استقبال از آن با سایر نمایشگاه‌هایی که تا امروز برگزار شده متفاوت خواهد بود ضمن اینکه شرایط کنونی نیز با شرایط هفته‌های گذشته متفاوت است و عقل سلیم حکم می‌کند نمایشگاه برگزار نشود.»

همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که امروز نصر تهران در نشست خبری الکامپ اعلام کرد که مجوز برگزاری نمایشگاه در ایام نارنجی و زرد را گرفته است. حسن هاشمی اما به دیجیاتو می‌گوید «تا جایی که اطلاع دارم چنین مجوزی وجود ندارد. در حال حاضر مجوز برای برپایی نمایشگاه‌هایی است که به صورت دعوتنامه‌ای هستند و نمایشگاه الکامپ پر از بازدیدکننده است و نمی‌توان بازدیدکنندگان آن را به طرز محسوسی کاهش داد.»

در نشست سازمان نصر تهران همچنین به همراهی و همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران در بخش الکام استارز و یا بخش ویژه دانش آموزان تاکید شد که پیگیری‌های دیجیاتو حکایت از داستان دیگری دارد. آنطور که به نظر می‌رسد سازمان فناوری اطلاعات هم طی نامه‌ای خواستار به تعویق افتادن نمایشگاه در شرایط کنونی شده و هنوز به درستی مشخص نیست که خود این سازمان هم در نمایشگاه الکامپ با این شرایط شرکت داشته باشد یا خیر.

مسئولان برگزاری الکامپ همچنین در نشست خبری امروز اعلام کردند که تاکنون ۲۷۰ شرکت برای حضور در الکامپ ثبت نام کرده‌اند و محیط نمایشگاه در حال حاضر به صورت ۱۲ هزار متر قطعی شده است. همچنین اعلام شد شرکت‌هایی از افغانستان و سوریه نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند تا جنبه بین‌المللی بودن الکامپ نیز کماکان حفظ شود.

دیجیاتو پیشتر گزارشی تهیه کرده بود از وضعیت حضور یا عدم حضور بازیگران مختلف در نمایشگاه الکامپ.

گفتنیست پیش از این بسیاری از شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی اعلام کرده بودند که قصد ندارند در الکامپ امسال شرکت کنند اما به نظر می‌رسد که نصر تهران قصد برگزاری این نمایشگاه را در تاریخی که پیش‌تر اعلام کرده دارد مگر آنکه وضعیت کرونایی تهران در روزهای آینده قرمز شود؛ موضوعی که تقریبا تمامی کارشناسان به آن تاکید داشتند و اعلام شده به احتمال بسیار زیاد در موج پنجم کرونا، تهران به زودی وارد دوران خطرناکی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی