ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای ویندوز ۱۱ روی گوشی مایکروسافت لومیا 950 XL [تماشا کنید]

نزدیک به یک هفته پیش ویندوز 11 رسما معرفی شد و چند روز پیش هم اولین پیش نمایش این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار گرفت. حالا کاربران بیلد منتشر شده ویندوز ۱۱ را روی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

نزدیک به یک هفته پیش ویندوز 11 رسما معرفی شد و چند روز پیش هم اولین پیش نمایش این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار گرفت. حالا کاربران بیلد منتشر شده ویندوز ۱۱ را روی دستگاه‌هایی مانند گوشی مایکروسافت لومیا 950 XL و رزبری پای ۴ نصب و اجرا کرده‌اند.

سال‌ها از توقف تولید گوشی لومیا 950 XL می‌گذرد و این دستگاه حتی در زمان عرضه هم چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت، اما همچنان شاهد نصب جدیدترین بروزرسانی‌های ویندوز روی آن هستیم. حالا طبق ویدیویی جدید، اینبار نوبت به ویندوز ۱۱ رسیده تا روی این موبایل اجرا شود.

به نظر می‌رسد تمام ویژگی‌های نسخه دسکتاپ ویندوز ۱۱ در نسخه نصب شده روی موبایل قدیمی مایکروسافت وجود دارد که شامل تسکبار، منوی ویندوز و تنظیمات جدید می‌شود. حتی قابلیت Snap هم روی نمایشگر کوچک این دستگاه کار می‌کند. البته همانطور که می‌توان انتظار داشت، با عملکرد مناسبی روبه‌رو نیستیم که با توجه به عمر نزدیک به ۶ سال و همچنین عدم عرضه رسمی ویندوز 11 برای این دستگاه، نمی‌توان به آن خرده گرفت.

یکی دیگر از محصولاتی که کاربران آن را برای نصب ویندوز 11 انتخاب کرده‌اند، رزبری پای ۴ است. کاربری توانسته این سیستم عامل را روی زربری پای ۴ با ۴ گیگابایت رم نصب کند. به گفته این کاربر، ویندوز ۱۱ عملکرد بهتری نسبت به ویندوز ۱۰ روی این سخت افزار دارد.

این کاربر تنها تصاویری از اجرای این سیستم عامل روی رزبری پای ۴ منتشر کرده و اطلاعات بیشتری درباره عملکردش نداریم. با این حال صاحب این محصول ظاهرا از عملکردش رضایت دارد.

هردوی این دستگاه‌ها یعنی رزبری پای 4 و لومیا 950 XL نسخه ARM64 ویندوز ۱۱ را دانلود کرده‌اند که مایکروسافت اخیرا بطور رسمی آن را منتشر کرده. کاربر رزبری پای ۴ فایل ISO را درون یک کارت SD فلش کرده و سپس رویکرد مشابه نصب ویندوز ۱۰ را طی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • FAEZ_DEV
    FAEZ_DEV | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    عالیه 👏🙌

مطالب پیشنهادی