ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار گوگل گاهی صدای کاربران را ضبط می‌کند اما در شرایط خاص آن را پردازش می‌کند

روز گذشته در خبری جنجالی انگشت اتهام به سمت گوگل گرفته شد که دستیار صوتی این شرکت بدون اطلاع کاربران صدای آن‌ها را ضبط می‌کند. اما گوگل می‌گوید برای تسریع در فراخوانی دستیار صوتی، صداها ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

روز گذشته در خبری جنجالی انگشت اتهام به سمت گوگل گرفته شد که دستیار صوتی این شرکت بدون اطلاع کاربران صدای آن‌ها را ضبط می‌کند. اما گوگل می‌گوید برای تسریع در فراخوانی دستیار صوتی، صداها را دریافت و پردازش می‌کند.

گوگل می‌گوید دستیار صوتی قبل از فراخوانی با Hey Google در حالت آماده به کار قرار دارد و ممکن است صداهایی را برای سرعت بخشیدن به تشخیص فراخوانی دریافت و پردازش کند. ولی ادعا می‌کند صدای کاربر را به آن مفهومی که برخی خبرگزاری‌ها مطرح کرده‌اند، ضبط و شنود نمی‌کند.

یکی از وب‌سایت‌های خبری درباره صحت خبر و نحوه ضبط صدای کاربران توسط دستیار صوتی سوال کرده و گوگل نیز با ارسال ایمیل شفاف‌سازی، نحوه ضبط صدای کاربر توسط دستیار گوگل و برخی کارکردهای این سیستم را توضیح داده است.

دستیار هوشمند گوگل

نماینده گوگل در این ایمیل عنوان می‌کند:

از آنجایی که جلسه روز گذشته غیرعلنی بود، نمی‌توانیم در مورد اخبار منابع ناشناس اظهارنظر کنیم، اما من تمام جزئیات نحوه کارکرد دستیار هوشمند گوگل را در اختیار شما قرار خواهم داد تا شک و تردید شما از این موضوع رفع شود.

گوگل در ادامه لینک صفحه مربوط به امنیت دستیار هوشمند را به اشتراک گذاشته و می‌گوید در این صفحه که بالای آن شعار «دستیار گوگل برای امنیت اطلاعات خصوصی شما ایجاد شده است» دیده می‌شود، گوگل ادعا می‌کند که دستیار هوشمند این شرکت تا زمانی که توسط کاربر فعال نشده در «حالت آماده به کار» قرار دارد.

گوگل در ادامه شفاف‌سازی‌های خود توضیح می‌دهد که «دستیار در حالت آماده به کار، قطعه‌های کوتاه صوتی (چند ثانیه) را پردازش می‌کند تا جمله فعالسازی یعنی (Hey Google) را تشخیص دهد. تا زمانی که این جمله شناسایی نشده باشد، هیچ صدای دیگری برای گوگل ارسال یا ذخیره نمی‌شود.»

بنابراین همانطور که در صفحه مربوط به امنیت دستیار هوشمند گوگل عنوان شده است، کاربران همیشه می‌توانند ذخیره شدن صداهای خود را کنترل کنند. همچنین گوگل در این صفحه عنوان کرده است به صورت پیش‌فرض هیچ صدایی ذخیره نمی‌شود و کاربران می‌توانند  تنظیمات فعلی خود را در قسمت «فعالیت وب و اپلیکیشن» (Web & App Activity) نیز مورد بررسی قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی