ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

قایق 2250 اسب بخاری مرسدس AMG و سیگارت ریسینگ معرفی شد

کمپانی مرسدس AMG و شرکت قایق‌سازی سیگارت ریسینگ (Cigarette Racing) که مقر آن در فلوریدا قرار دارد، به مناسبت سیزدهمین سالگرد همکاری خود، از یک قایق جذاب و منحصر بفرد رونمایی کردند. این قایق تندرو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

کمپانی مرسدس AMG و شرکت قایق‌سازی سیگارت ریسینگ (Cigarette Racing) که مقر آن در فلوریدا قرار دارد، به مناسبت سیزدهمین سالگرد همکاری خود، از یک قایق جذاب و منحصر بفرد رونمایی کردند. این قایق تندرو Nighthawk AMG Black Series نامگذاری شده و در خلق آن طراحان از AMG GT Black Series الهام گرفته‌اند.

شاید همکاری مرسدس AMG و سیگارت ریسینگ عجیب و غیرعادی به نظر برسد، اما باید گفت محصولات شرکت آمریکایی درست مثل تولیدات طرف آلمانی لوکس، پیشرفته، سریع و گران‌قیمت هستند و از لحاظ این فاکتورها، آن دو را می‌توان مشابه هم دانست!

قایق تندرو و لوکس Nighthawk AMG Black Series بر مبنای فاکتورهای فوق طراحی و تولید شده و در بین رقبا کاملا متمایز و خاص دیده می‌شود. این قایق زیبا 41 فوت (12.49 متر) طول دارد و بدنه آن برای عملکرد بهتر روی آب، بصورت چند طبقه یا پلکانی طراحی شده است.

محصول مشترک مرسدس AMG و سیگارت ریسینگ دارای عرشه اختصاصی سرنشینان بوده و برای جلوگیری از افزایش وزن، سقف آن از فیبر کربن ساخته شده است. این قایق هیجان‌انگیز نیروی خود را از پنج موتور 4.6 لیتری V8 که توسط شرکت مرکوری ریسینگ (Mercury Racing) تولید شده، دریافت می‌کند. این موتورها در مجموع 2,250 اسب بخار قدرت دارند و از طریق دو اهرم کنترل می‌شوند.

به گفته سیگارت ریسینگ، Nighthawk AMG Black Series قادر است به نهایت سرعت 90 مایل (144 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم این رقم 112 مایل یا 180 کیلومتر پایین‌تر از حداکثر سرعت خودروی GT Black Series با موتور 720 اسب بخاری است.

امکان حمل 10 سرنشین و سه نمایشگر گارمین 8617 برای ارائه اطلاعات مختلف در رابطه با شرایط قایق و آب‌های پیش رو از دیگر مشخصات قابل ذکر محصول مشترک مرسدس AMG و سیگارت ریسینگ هستند.

نکته جالب اینکه با تصمیمات اتخاذ شده، فقط یک دستگاه از Nighthawk AMG Black Series روی کره خاکی موجود خواهد بود و آن هم از قبل مشتری خود را پیدا کرده است! در رابطه با قیمت این قایق دو رگه حرفی به میان نیامده، اما احتمالا رقم پرداختی برای آن 7 رقمی است. ناگفته نماند GT Black Series در آمریکا با قیمت 326,050 دلار به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی