ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک با الهام از توییتر قابلیت پست‌های رشته‌ای را آزمایش می‌کند

فیسبوک در حال آزمایش قابلیتی شبیه رشته توییت‌های توییتر است که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌های جدید خود را به پست‌های قبلی وصل کرده و دست به انتشار مطالب پیوسته بزنند. با این کار مخاطبان ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

فیسبوک در حال آزمایش قابلیتی شبیه رشته توییت‌های توییتر است که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌های جدید خود را به پست‌های قبلی وصل کرده و دست به انتشار مطالب پیوسته بزنند. با این کار مخاطبان هم راحت‌تر می‌توانند مطالب را دنبال کنند و در جریان محتواهای مرتبط قبلی باشند.

این ویژگی ابتدا توسط «مت ناوارا»، مشاور شبکه‌های اجتماعی کشف شد و تصاویری از نحوه کارکرد آن را به اشتراک گذاشت. حالا خود فیسبوک هم تایید کرده که آزمایش این قابلیت برای گروه کوچکی از چهره‌های سرشناس آغاز شده است.

فیسبوک می‌گوید پست‌های رشته‌ای دارای دکمه‌ای به نام View Post Thread خواهند بود که به مخاطبان اجازه می‌دهند به راحتی همه محتواهای مربوطه را ببینند. این شرکت هنوز مشخص نکرده که قابلیت مذکور برای همه کاربران فعال خواهد شد یا نه و اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد، تا چه زمانی باید منتظر بمانیم.

پست‌های رشته‌ای در پلتفرم‌هایی مثل توییتر که انتشار محتوا در آن‌ها با محدودیت تعداد نویسه مواجه است، بسیار مفیدند. ولی در فیسبوک چنین محدودیتی به چشم نمی‌خورد، چون هر پست می‌تواند ۶۳۲۰۶ نویسه (معادل حدود ۲۲۵ توییت) را در بر بگیرد.

با این حال، فیسبوک به جای ترغیب کاربران به نوشتن پست‌های طولانی‌تر، این ویژگی را در اختیار کاربران قرار داده تا با فراغ بال و تناوب بیشتری پست بنویسند. البته قابلیت پست‌های رشته‌ای می‌تواند برای گزارش‌های زنده یا مواقعی که لازم است اطلاعات جدیدی درباره گفته‌های قبلی اعلام شود، مفید باشد. به‌علاوه، چون فیسبوک آزمایش این قابلیت را با چهره‌های سرشناس آغاز کرده، به نظر می‌رسد که هدف آن بیش از هر چیز نشر آسان‌تر اخبار است.

این شبکه اجتماعی قبلا با مشکلاتی در زمینه انتشار اطلاعات گمراه‌کننده روبرو شده بود. پس طبیعی است که حالا قابلیتی به این پلتفرم اضافه شود تا کاربران بتوانند اطلاعات تکمیلی یا ویرایش‌های لازم را به صورت پست‌های جدید اما در ارتباط با پست‌های قبلی به مخاطبان خود عرضه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی