ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گیگابایت از حافظه SSD با ظرفیت ۳۲ ترابایت و طراحی مشابه کارت گرافیک رونمایی کرد

شرکت گیگابایت یک حافظه SSD را معرفی کرده که طبق ادعای آن، بهترین عملکرد را در میان تمام حافظه‌های SSD مصرفی بازار دارد. این محصول که Aorus Xtreme Gen4 نام دارد، ۳۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

شرکت گیگابایت یک حافظه SSD را معرفی کرده که طبق ادعای آن، بهترین عملکرد را در میان تمام حافظه‌های SSD مصرفی بازار دارد. این محصول که Aorus Xtreme Gen4 نام دارد، ۳۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و سرعت خواندن دیتا آن برابر ۲۸ گیگابایت بر ثانیه دارد.

در این درایو از ۸ حافظه SSD از نوع NVMe با ظرفیت ۴ ترابایت استفاده شده که در مجموع ظرفیتش به ۳۲ ترابایت می‌رسد. در پیکربندی RAID 0، این ۸ حافظه خواندن و نوشتن اطلاعات را میان خودشان تقسیم می‌کنند تا سرعت انتقال داده‌ها نسبت به Aorus Gen4 7000 تا ۴ برابر افزایش یابد.

کاربران با استفاده از ابزار Gigabyte SSD و تنها یک کلیک، می‌توانند پیکربندی RAID 0 را فعال کنند تا برای خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب به حداکثر سرعت ۲۸ گیگابایت بر ثانیه و ۲۶.۶ گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کنند.

حافظه SSD گیگابایت

چنین عملکرد بالایی به معنای تولید حجم بالایی گرما خواهد بود، بنابراین گیگابایت مجبور شده این حافظه SSD را درون محفظه‌ای با طراحی مشابه کارت‌های گرافیک قرار دهد. در حقیقت برای خنک نگه داشتن این حافظه، گیگابایت از دو فن استفاده کرده که روی یک هیت سینک آلومینیومی بزرگ قرار گرفته‌اند.

فن‌های مورد استفاده در این حافظه بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ۱۰ سنسور دما کار می‌کنند و کاربر می‌تواند توسط ابزار SSD گیگابایت به این داده‌ها دسترسی داشته باشد.

حافظه Aorus Extreme Gen4 برای اینکه حداکثر سرعت را در اختیار کاربر قرار دهد، به اسلات PCIe 4.0 x16 نیاز دارد. بنابراین اگرچه از نظر فنی می‌توان از این حافظه SSD با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و رایزن ۵۰۰۰‌ شرکت AMD استفاده کرد، اما به مدل‌های Xeon یا Threadripper نیاز خواهید داشت.

گیگابایت قیمت این حافظه SSD خود را اعلام نکرده، اما با توجه به ظرفیت و البته عملکرد، خریداران باید منتظر قیمت چندین هزار دلاری آن باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammed A Ghz
    Mohammed A Ghz | ۱۵ تیر ۱۴۰۰

    داداش دمت گرم زحمت میکشی /ولی خب یه اشتباهیی که کردی توی متن اینه که گیگابایت 4تا ssd هشت ترابایتی رو روی گذاشته

    • Mohammed A Ghz
      Mohammed A Ghz | ۱۵ تیر ۱۴۰۰

      نه داداش درست نوشتی حواسم نبود

  • limonad
    limonad | ۱۲ تیر ۱۴۰۰

    احتمالا قیمتش هم قیمت یک سیستم بالا رده باشه. بد نبود با همین سرعت در ظرفیت‌های ۱ تا چند تراش را هم تولید می‌کردند

مطالب پیشنهادی