ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هندلینگ افسانه‌ای زانتیا زیر سوال رفت؛ تکرار تست پایداری توسط km77 [تماشا کنید]

نشریه اسپانیایی km77 که به مرجع اصلی برگزاری تست گوزن تبدیل شده، در تازه‌ترین بررسی خود با اصرار مخاطبین و علاقه‌مندان به سراغ سیتروئن زانتیا رفته و عملکرد این خودروی محبوب ایرانیان در تغییر مسیرهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

نشریه اسپانیایی km77 که به مرجع اصلی برگزاری تست گوزن تبدیل شده، در تازه‌ترین بررسی خود با اصرار مخاطبین و علاقه‌مندان به سراغ سیتروئن زانتیا رفته و عملکرد این خودروی محبوب ایرانیان در تغییر مسیرهای ناگهانی را ارزیابی کرده است. یافته‌های این نشریه حکایت از آن دارد رکورد پیشین این خودرو در سال 1999 تحت شرایط متفاوتی ثبت شده و قابل مقایسه با استانداردهای فعلی نیست.

تست هندلینگ سیتروئن زانتیا

شاید در جریان باشید هر بار که صحبت از تست گوزن و عملکرد بعضا ضعیف برخی مدل‌های جدید می‌شود، بسیاری از علاقه‌مندان گریزی به گذشته زده و رکورد تحسین‌برانگیز سیتروئن زانتیا اکتیوا در سال 1999 را خاطرنشان می‌کنند. در آن سال، این خودروی محبوب ایرانیان توانست در تست گوزن مجله سوئدی Teknikens Värld به رکورد 85 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند، رکوردی که از آن تاریخ تاکنون دست‌نخورده باقی مانده است.

تست هندلینگ سیتروئن زانتیا

دست‌اندرکاران نشریه km77 با همکاری انجمن دوستداران زانتیا، سه نسخه مختلف از آن را در مسیر اختصاصی خود آزمایش کرده است. بهترین رکورد ثبت شده توسط این مدل‌ها 73 کیلومتر در ساعت است، رقمی که فاصله زیادی با رکورد 85 کیلومتر مربوط به سال 1999 دارد. برگزارکنندگان تست معتقدند این خودرو به هیچ وجه نمی‌‌تواند رکورد 85 کیلومتر در ساعت را تکرار کند، چرا که فاقد ESC بوده و با بالا رفتن سرعت به راحتی از مسیر منحرف می‌شود.

تست هندلینگ سیتروئن زانتیا

از دید km77 رکورد زانتیا در سال 1999 در شرایطی متفاوت و تحت استانداردی مغایر با استانداردهای کنونی این نشریه ثبت شده است. برای نمونه عرض مسیر این نشریه کمتر بوده و خودروی مورد ارزیابی باید در فاصله کوتاه‌تری حرکت خود را اصلاح کند.

تست هندلینگ سیتروئن زانتیا

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، لازمه قبولی در تست km77 عبور از مسیر مارپیچ با سرعت 77 کیلومتر در ساعت و بدون برخورد با مخروطی‌ها یا انحراف از مسیر است. با این حساب باید گفت زانتیا در تست گوزن km77 شکست خورده است. البته این نشریه تاکید می‌کند ثبت رکورد 73 کیلومتر در ساعت توسط زانتیای متعلق به دهه 90 دستاوردی بزرگ و چشمگیر محسوب می‌شود، به‌ویژه اینکه این خودرو فاقد سامانه کنترل پایداری الکترونیکی یا همان ESC است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • m tavana
    m tavana | ۱۹ تیر ۱۴۰۰

    الان تارا رو بردن اینجا که گفته شد استاندارد اروپا رو داره؟ وجدانا محاله بتونه هم ردیف بنز و تویوتا این مانع رو رد کنه. حتی تست دهه نود که در سوئد گرفته شده هم شاید نتونه پاس کنه. الان فرمانها برقیه، سیستم تعلیق جناقی با فحر دوبل و سیستم پایداری و.... حالا امیدوارم که حداقل یه ماشین ساخت ایران‌خودرو هم قبول بشه بلکه اجازه واردات صادر بشه و ماشین های خوب اروپایی و ژاپنی وارد بشن.. ایران‌خودرو هم میتونه رقابت کنه چون ماشینش گواهی یورو فایو و سی ان کپ داره...

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۵ تیر ۱۴۰۰

    ما که هرچی مقاله ازین km77 خوندیم همش نوشته بود "نتایج ناامیدکننده خودروی ..." حالا این افسانه هم ک کشک از آب درآمد. کلا تست رو جمع کنید بره، شاخ ب شاخ بزنید به گوزن، اینقدر رو اعصاب مام نرید.

  • امیرحسین ضیا
    امیرحسین ضیا | ۱۴ تیر ۱۴۰۰

    دوستان من خودم طرفدار پارس ELX و زانتيا هستم
    ولی کسایی که تعصبی هستن دیگه نیان بگن آقا ما قبول نداریم
    خداییش تستش مال چندین سال پیش بوده و با استاندارد های فعلی مغایرت داره

مطالب پیشنهادی