ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۷۰ میلیون دلار رمزارز: درخواست هکرهای حمله باج‌افزاری به شرکت‌های آمریکایی

چند روز پیش مشخص شد که گروهی از هکرها با حمله به شرکت فناوری «Kaseya»، بیش از ۲۰۰ شرکت آمریکایی را تحت حمله باج‌افزاری قرار داده‌اند و البته ظاهرا قربانیان در کشورهای دیگری هم قرار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

چند روز پیش مشخص شد که گروهی از هکرها با حمله به شرکت فناوری «Kaseya»، بیش از ۲۰۰ شرکت آمریکایی را تحت حمله باج‌افزاری قرار داده‌اند و البته ظاهرا قربانیان در کشورهای دیگری هم قرار دارند. حالا این گروه خواستار دریافت ۷۰ میلیون دلار به صورت رمزارز شده است.

این حمله سایبری که گفته می‌شود توسط گروه روسی REvil صورت گرفته، برای شرکت‌های زیادی دردسر ایجاد کرده. FBI همچنین ماه گذشته میلادی اعلام کرد که حمله به بزرگترین تولیدکننده گوشت قرمز دنیا، JBS هم کار گروه Revil بوده است. با این وجود، رئیس جمهور ایالات متحده یعنی جو بایدن هنوز مطمئن نیست که این حمله کار دولت روسیه باشد و دستور به انجام تحقیقات در این زمینه داده است.

به گفته Kaseya، هکرها به یکی از محصولات این شرکت به نام VSA حمله کرده‌اند که برای نظارت از راه دور کامپیوترها، سرورها، پرینترها و شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که مشتریان این محصول خودشان تامین‌کننده سرویس برای شرکت‌های کوچکتر هستند، این حمله به شرکت‌های زیادی گسترش پیدا کرده و بیش از ۱۰۰۰ کسب و کار قربانی این حمله شده‌اند.

حمله باج‌افزاری

اما حالا هکرها برای قفل‌گشایی داده‌ها، درخواست باج زیادی کرده‌اند. آن‌ها می‌خواهند شرکت‌ها برای دسترسی به داده‌ها، به این گروه ۷۰ میلیون دلار باج در قالب رمزارز پرداخت کنند:

«اگر کسی می‌خواهد درباره رمزگشای عمومی و کلی صحبت کند، قیمت ما ۷۰ میلیون دلار در قالب بیت کوین است. پس از دریافت این مبلغ، رمزگشا را بطور عمومی منتشر خواهیم کرد تا فایل‌های تمام قربانی‌ها رمزگشایی شوند. تمام قربانیان می‌توانند در کمتر از یکساعت داده‌هایشان را بازیابی کنند.»

این گروه هکر برای هر تامین‌کننده سرویس درخواست ۵ میلیون دلار باج کرده و برای مشتریان هم خواستار مبلغی برابر ۴۴,۹۹۹ دلار شده است. مهاجمان برای اینکه قربانیان را تحت فشار قرار دهند، به آن‌ها می‌گویند یا مبلغ را بپردازند یا با خطر افشای اطلاعاتشان بطور عمومی مواجه شوند.

دولت ایالات متحده آمریکا هنوز درباره منشاء این حمله سایبری گسترده مطمئن نیست و البته اگر دولت روسیه پشت چنین حمله باج‌افزاری باشد، احتمالا پول تنها دلیلش نباشد. در گذشته نه چندان دور غول‌های فناوری آمریکایی و همچنین سازمان‌های دولتی این کشور تحت حمله سایبری گسترده‌ای از طریق نرم افزار شرکت «سولار ویندز» قرار گرفتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی