ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگترین تامین‌کننده گوشت قرمز دنیا مورد حمله سایبری قرار گرفت

بزرگترین تامین‌کننده گوشت قرمز دنیا شرکتی برزیلی به نام JBS است که حدود ۲۰ درصد نیاز جهانی گوشت را تامین می‌کند. این شرکت حالا تحت یک حمله هماهنگ سایبری قرار گرفته و به باور کاخ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

بزرگترین تامین‌کننده گوشت قرمز دنیا شرکتی برزیلی به نام JBS است که حدود ۲۰ درصد نیاز جهانی گوشت را تامین می‌کند. این شرکت حالا تحت یک حمله هماهنگ سایبری قرار گرفته و به باور کاخ سفید این حمله از سوی روسیه ترتیب داده شده است.

هنوز جزئیات زیادی در خصوص حمله به JBS اعلام نشده، اما این شرکت در یادداشتی به کارمندان خود اطلاع داده که در تاریخ ۹ خرداد متوجه این حمله شده است. حمله سایبری به JBS شماری از بزرگ‌ترین کشتارگاه‌های آمریکا و حداقل یکی از کشتارگاه‌های کانادا را از کار انداخته است.

شرکت JBS حالا سیستم‌های خود را در استرالیا و آمریکای شمالی از دسترس خارج کرده ولی ظاهرا سرورهای پشتیبان تحت تاثیر این حملات قرار نگرفته‌اند. انتظار می‌رود که قطعی سیستم‌های کامپیوتری و مراکز فیزیکی این شرکت موجب تاخیر در عرضه گوشت به بازار شود.

بزرگترین تامین‌کننده گوشت

معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این حمله ظاهرا از سوی یک سازمان خرابکار صورت گرفته که مقر آن احتمالا در روسیه است. شرکت JBS هنوز مشخص نکرده که این حمله از نوع باج‌افزاری بوده یا خیر، اما قطع کردن سیستم‌ها معمولا یکی از اثرات حملات باج‌افزاری است.

اگر ادعای حمله از سوی عوامل روسی درست باشد، این رخداد پس از حمله به کولونیال پایپ‌لاین جدیدترین نمونه حمله سایبری به شرکت‌های تاثیرگذار در آمریکاست. اگرچه JBS آمریکایی نیست، ولی نقش آن در تامین گوشت این کشور بسیار مهم تلقی می‌شود و اگر مشکل خدمات این شرکت به‌سرعت برطرف نشود، نه تنها آمریکا بلکه بسیاری از کشورهای دنیا با مشکل تامین گوشت قرمز مواجه خواهند شد.

از این رو، کاخ سفید به JBS پیشنهاد کمک و همراهی داده و اعلام کرده که پیرامون این اتفاق به‌طور مستقیم با مقامات دولت روسیه در ارتباط خواهد بود. معاون مطبوعاتی کاخ سفید هشدار داده که کشورهای مسئول بهتر است از پناه دادن به عوامل حملات باج‌افزاری خودداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی