ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختلال سایبری وزارت راه و شهرسازی در دستور بررسی قرار گرفت

کارشناسان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که اختلال سایبری صبح امروز شنبه 19 تیر ماه در سیستم‌های کامپیوتری کارمندان این وزارتخانه در دستور بررسی است و تحقیقات درباره علل این مشکلات ادامه دارد. پیش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۳

کارشناسان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که اختلال سایبری صبح امروز شنبه 19 تیر ماه در سیستم‌های کامپیوتری کارمندان این وزارتخانه در دستور بررسی است و تحقیقات درباره علل این مشکلات ادامه دارد.

پیش از ظهر امروز اختلال سایبری در سیستم‌های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی ظاهر شد که در پی آن پورتال وزارتخانه و سایت‌های زیر پرتال آن نیز از دسترس خارج شدند. به گزارش خبرگزاری ایرنا کارشناسان فنی در حال بررسی موضوع هستند و در صورت در دسترس قرار گرفتن پورتال و سامانه‌های زیر مجموعه این پورتال، موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید.

همچنین شب گذشته خبرهایی مبنی بر اختلالاتی در تابلوی اعلانات حرکت قطارها در ایستگاه راه آهن تهران به گوش می‌رسید که با تکذیب شرکت راه آهن ایران مواجه شد. شرکت راه آهن ضمن تکذیب حمله سایبری در اطلاعیه‌ای گفت: «این موضوع ارتباطی به ساعت حرکت و تردد قطارها نداشت و تنها یک اختلال در حوزه بازرگانی بود و حرکت همه قطارها به موقع انجام می‌شود و تأخیری در برنامه تردد وجود ندارد.»

در حال حاضر نیز حرکت قطارها طبق روال و برنامه قبلی انجام می‌شود و مشکلی در سیر و ایمنی قطارها وجود ندارد. با این وجود تا کنون بروز اختلالات در این سطح در سیستم‌های اداری وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی کم سابقه بوده و باید منتظر ماند و دید که علت این حوادث چه هستند. آیا پای حملات هکری و سایبری در میان است یا منشأ اختلال فنی و درون سازمانی بوده است؟

کارشناسان فناوری اطلاعات می‌گویند، ضعف امنیت شبکه و از همه مهمتر وجود نگاه بخشی به مباحث و وظایف فاوا در دستگاه‌های دولت، ضریب آسیب پذیری را بالا برده است. لازم به ذکر است که در همین رابطه وزیر ارتباطات با بیان این که تحرکات جدیدی توسط مهاجمان سایبری برای طراحی حملات گزارش شده است، هشدار سال ۹۷ در مورد حملات باج‌افزاری را به دستگاه‌های اجرایی یادآوری کرد.

دیجیاتو به محض رسیدن اخبار جدید شما را در جریان آخرین خبرها و اطلاعات خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی