ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شناسایی ۱۷۲ اپ جعلی اندرویدی استخراج رمزارز که صدها هزار دلار کلاهبرداری کرده‌اند

شرکت امنیت سایبری «Lookout» مستقر در سانفرانسیسکو، ۱۷۲ برنامه جعلی و تقلبی اندرویدی برای استخراج رمزارز را شناسایی کرده‌ که تاکنون رقمی بالغ بر ۳۵۰ هزار دلار از ۹۳ هزار کاربر قربانی کلاهبرداری کرده‌اند. این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

شرکت امنیت سایبری «Lookout» مستقر در سانفرانسیسکو، ۱۷۲ برنامه جعلی و تقلبی اندرویدی برای استخراج رمزارز را شناسایی کرده‌ که تاکنون رقمی بالغ بر ۳۵۰ هزار دلار از ۹۳ هزار کاربر قربانی کلاهبرداری کرده‌اند.

این اپلیکیشن‌ها به صورت کاملا غیرمحسوس و بدون اینکه عملکرد مخربی از خود نشان دهند، به سادگی از کاربران کلاهبرداری می‌‌کنند. بازار وسوسه‌انگیز رمزارزها باعث شده که بسیاری از کاربران به برنامه‌های استخراج رمزارز توجه ویژه‌ای نشان دهند. اپلیکیشن‌های تقلبی نیز به سادگی نظر کاربران را به خود جلب کرده و در عوض از آنها پول سرقت می‌کنند و خدمات خاصی را نیز ارائه نمی‌دهند.

براساس بررسی‌های انجام شده توسط شرکت امنیت سایبری Lookout، از بین ۱۷۲ برنامه‌ تقلبی اندرویدی شناسایی شده، ۲۵ مورد آن‌ها از طریق گوگل پلی در دسترس کاربران قرار داشته‌اند. شرکت مربوطه بعد از ارتباط با گوگل، این موضوع را گوشزد کرده و در نهایت این اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی حذف شدند.

با وجود حذف این برنامه‌ها از پلی استور، این شرکت امنیت سایبری می‌گوید صدها اپلیکیشن تقلبی و جعلی برای استخراج رمزارزها از طریق فروشگاه‌های شخص ثالث در دسترس کاربران قرار دارند که می‌توانند به راحتی پول آنها را به سرقت ببرند و هیچ‌گونه نظارتی بر فعالیت آنها وجود ندارد. این نخستین باری نیست که کاربران در معرض برنامه‌های تقلبی و کلاهبرداری از این طریق قرار می‌گیرند.

کاربران برای استفاده از این اپلیکیشن ها که در واقع هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهند، پول پرداخت می‌کنند ولی این پرداخت آنها هیچ خروجی خاصی برایشان ندارد. در عوض کلاهبرداران با فروش چنین برنامه‌های تقلبی و بدون ارائه خدماتی که در مورد آن تبلیغ می‌کنند، کیف خود را پر می‌کنند.

«ایوانس گاسپاریس»، محقق امنیت برنامه‌های گوشی‌های هوشمند در Lookout می‌گوید با توجه به اینکه چنین برنامه‌هایی عملکرد مخربی ندارند و کاری انجام نمی‌دهند، در نتیجه معمولا به راحتی قابل شناسایی نیستند ولی کاربران بدون توجه به کارایی چنین برنامه‌هایی بابت آنها پول پرداخت می‌کنند.

لیست این نرم‌افزارها که توسط شرکت Lookout منتشر شده از اینجا قابل دریافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی