ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این ابزار جادویی عرق نوک انگشتان را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌‌کند [تماشا کنید]

محققان موفق به طراحی ابزاری شده‌اند که می‌تواند با برداشت عرق از نوک انگشتان دست کاربر،‌ انرژی الکتریکی مورد نیاز برخی گجت‌های پوشیدنی را تامین کند. تصور اینکه وقتی می‌خوابیم بدن ما بتواند از دانه‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

محققان موفق به طراحی ابزاری شده‌اند که می‌تواند با برداشت عرق از نوک انگشتان دست کاربر،‌ انرژی الکتریکی مورد نیاز برخی گجت‌های پوشیدنی را تامین کند.

تصور اینکه وقتی می‌خوابیم بدن ما بتواند از دانه‌های ریز عرق نوک انگشتان انرژی الکتریکی تولید کند، عجیب و البته جالب است. «روزبه غفاری»، مهندس پزشکی از دانشگاه نورث وسترن در رابطه با این تحقیق می‌گوید: «توانایی برداشت عرق از نوک انگشتان دست فوق‌العاده است.»

شاید این سوال پیش بیاید مگر نوک انگشتان دست عرق می‌کند که دانشمندان بتوانند آن عرق را برداشته و به انرژی الکتریکی تبدیل کنند؟ جالب است بدانید غدد عرق در نوک انگشتان تجمع بسیار خوبی دارند و به همین دلیل دانشمندان ترجیح داده‌اند به جای غدد عرق زیر بغل،‌ نوک انگشتان را هدف قرار بدهند. با وجودی که تصور عموم بر این است که زیر بغل از بقیه قسمت‌های بدن بیشتر عرق می‌کند.

پیش از این محققان پژوهش‌های دیگری برای برداشت عرق در حالت بیداری انجام داده‌اند ولی در آن‌ها برای چنین کاری به فعالیت‌های فیزیکی شدید نیاز بود. با این حال با توجه به نتایج جدید به نظر می‌رسد در حالت خواب هم می‌توان انرژی تولید کرد، بنابراین می‌توان گفت آسوده بخوابید، بدن شما همچنان در حالت خواب نیز مولد انرژی است.

عرق انگشتان

بسیاری از افراد طی روز با انگشتان خود تایپ و کارهای اداری مختلف انجام می‌دهند ولی شاید هیچ وقت تصور نمی‌کردند همین نوک انگشتان در حالت خواب نیز بتواند مولد باشد و به کار خود ادامه دهد و این بار انرژی الکتریکی تولید کند.

ابزار هوشمند جدید فقط یک سانتی متر عرض دارد و به قدری انعطاف پذیر است که می‌تواند دور انگشت پیچیده شود. این دستگاه می‌تواند در زمان خواب کاربر،‌ ۳۰۰ میلی ژول انرژی در هر سانتی متر مربع تولید کند که انرژی موردنیاز برای یک روز ساعت مچی است.

ابزار جدید، کارآمدترین دستگاه توسعه یافته برای برداشت انرژی عرق است و می‌‌تواند راه را برای توسعه دستگاه‌های مجهزتر و با کارایی بالاتر باز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی