ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت رمزنگاری بکاپ‌ها در نسخه بتای واتس‌اپ اندروید فعال شد

سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ از رمزنگاری سرتاسری استفاده می‌کند تا هیچ‌کس به جز دو طرف گفتگو نتواند محتوای پیام‌ها را ببیند. ولی بکاپ‌هایی که روی فضای ابری ذخیره می‌شوند، از چنین قابلیتی بهره نمی‌برند. حالا واتس‌اپ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ از رمزنگاری سرتاسری استفاده می‌کند تا هیچ‌کس به جز دو طرف گفتگو نتواند محتوای پیام‌ها را ببیند. ولی بکاپ‌هایی که روی فضای ابری ذخیره می‌شوند، از چنین قابلیتی بهره نمی‌برند. حالا واتس‌اپ مشغول آزمایش سیستم رمزنگاری بکاپ‌ها شده تا امنیت آن‌ها را افزایش دهد.

به گزارش وب‌سایت WABetaInfo، جدیدترین نسخه بتای واتس‌اپ در اندروید قابلیت رمزنگاری بکاپ‌ها را فعال کرده است. واتس‌اپ ۲.۲۱.۱۵.۵ با این ویژگی می‌تواند سابقه چت‌ها و فایل‌های شما را ایمن نگه دارد. حالا اگر گذرواژه خود را فراموش کنید یا کلید ۶۴ رقمی بازیابی اطلاعات را از دست بدهید، بکاپ‌تان از دست می‌رود و حتی خود واتس‌اپ هم نمی‌تواند آن را برگرداند.

چند ماه پیش در خبری اعلام شده بود که واتس‌اپ کار روی این ویژگی را شروع کرده است. در یکی از تصاویری که در آن زمان منتشر شد، آمده بود که به منظور اجتناب از دسترسی غیرمجاز به بکاپ‌ها می‌توانید این اطلاعات را با یک گذرواژه رمزنگاری کنید. حالا اگر می‌خواهید از ویژگی رمزنگاری سرتاسری بکاپ‌ها بهره‌مند شوید، می‌توانید به گروه آزمایشی بتا ملحق شده یا منتظر بمانید تا این ویژگی در نسخه عادی برای همه کاربران در دسترس قرار بگیرد.

واتس‌اپ همچنین در حال آزمایش قابلیتی است که اجازه می‌دهد بدون نیاز به اتصال اینترنت در موبایل از این پیام‌رسان در سایر دستگاه‌ها استفاده کنید. پیش‌تر اگر می‌خواستید روی کامپیوتر به واتس‌اپ متصل شوید، باید اکانت موبایل‌تان را به اینترنت وصل نگه می‌داشتید. ولی حالا بالاخره این محدودیت برداشته می‌شود. هم‌اکنون فقط واتس‌اپ بتا به این ویژگی مجهز شده است.

رابط کاربری تماس نیز در بتای جدید واتس‌اپ تغییر کرده و از چیدمان متفاوتی برای آیکن‌ها بهره می‌برد. در این چیدمان جدید دکمه قطع مکالمه به پایین صفحه منتقل شده و حالا آن را در کنار آیکن قطع صدا می‌بینیم. فاصله بین آیکن‌های قبلی هم کمتر شده تا فضا برای میزبانی از دکمه قطع مکالمه فراهم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hector_k2
    hector_k2 | ۲۶ تیر ۱۴۰۰

    کاش اینم مینوشتید واسه اونهایی که هنوز نمیدونن که هر اپلیکیشنی که پرمیشن دسترسی به storage داره ، میتونه داده های بکاپ واتس اپ شما رو ، خورد ، خورد سرقت کنه و به راحتی
    بخونه چون هیچ رمزنگاری نداره، البته اینو همه میدونن

مطالب پیشنهادی