ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرپادهای تقلبی امسال میلیاردها دلار به اپل ضرر می‌زنند

ایرپادهای تقلبی در بازار جهانی طرفداران زیادی دارند و اخیرا اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا آمار مربوط به توقیف این محصولات را منتشر کرده. طبق برآوردها، این محصولات تنها در آمریکا ۳.۲ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

ایرپادهای تقلبی در بازار جهانی طرفداران زیادی دارند و اخیرا اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا آمار مربوط به توقیف این محصولات را منتشر کرده. طبق برآوردها، این محصولات تنها در آمریکا ۳.۲ میلیارد دلار از فروش اپل را کاهش می‌دهند.

طبق اعلام اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، در حالی که ارزش این هدفون‌های تقلبی در سال ۲۰۱۹ به ۳.۳ میلیون دلار می‌رسید، ارزش آن‌ها در فاصله اکتبر سال گذشته میلادی تا اواسط ژوئیه ۲۰۲۱ به ۶۲.۲ میلیون دلار رسیده است که البته بخش کوچکی از میزان ایرپادهای فروخته شده در جهان است.

طبق گزارش جدید «The Information»، نزدیک به ۳۶۰ هزار هدفون بی‌سیم تقلبی به ارزش ۶۲.۲ میلیون دلار در نه ماهه اول سال مالی دولت ایالات متحده توقیف شده است. اتاق بازرگانی آمریکا در سال ۲۰۱۶ تخمین زده بود که ارزش کالاهای تقلبی توقیف شده تنها ۲.۵ درصد کالاهای تقلبی فیزیکی در سراسر جهان باشد.

با توجه به چنین آماری، انتظار می‌رود ایرپادهای تقلبی امسال و تنها در ایالات متحده آمریکا به اپل ۳.۲ میلیارد دلار ضرر بزنند. در حقیقت این هزینه‌ای است که اگر کاربران بجای ایرپادهای تقلبی نمونه اصلی را می‌خریدند، به حساب اپل واریز می‌شد.

ایرپادهای تقلبی

کالاهای تقلبی دو نوع هستند: گونه اول به اندازه‌ای شبیه نمونه اصلی هستند که کاربران بدون اطلاع از اینکه در حال خریداری یک کالای تقلبی هستند، قیمت بالایی را برای آن می‌پردازند و تصور می‌کنند کالای اصلی را خریده‌اند.

نوع دوم، کالاهای تقلبی با ظاهری یکسان با محصول اصلی و قیمت پایین است. کاربرانی که نمی‌خواهند مبلغ بالایی برای دستگاه اصلی پرداخت کنند، به سراغ چنین محصولاتی می‌روند که تفاوت کیفیت قابل توجهی با محصول اصلی دارد.

سخنگوی اپل درباره این گزارش گفته که ایرپادهای تقلبی امنیت کاربران را هم به خطر می‌اندازند. برای مثال احتمال آتش گرفتن یا انفجار ایرپادها یا قاب آن‌ها وجود دارد.

اکثر ایرپادهای تقلبی از چین یا هنگ کنگ به کشورهای دیگر ارسال می‌شوند. تشخیص ایرپاد تقلبی از اصلی کمی دشوار است، اما در این مقاله راه‌های شناسایی آن‌ها را می‌توانید ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی