ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بیون‌تک می‌خواهد واکسن mRNA مخصوص مالاریا توسعه دهد

شرکت داروسازی آلمانی «بیون‌تک» (BioNTech) اعلام کرده که به دنبال توسعه یک واکسن مبتنی بر mRNA برای مالاریا است، بیماری که سالانه زندگی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند. بیون‌تک سازنده واکسن کرونا با همکاری فایزر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

شرکت داروسازی آلمانی «بیون‌تک» (BioNTech) اعلام کرده که به دنبال توسعه یک واکسن مبتنی بر mRNA برای مالاریا است، بیماری که سالانه زندگی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند.

بیون‌تک سازنده واکسن کرونا با همکاری فایزر است که در بسیاری از کشورها به افراد تزریق می‌شود. در ساخت واکسن این کمپانی‌ها از فناوری نوین mRNA استفاده شده و حالا بیون‌تک گفته می‌خواهد از همین روش برای توسعه واکسن مالاریا استفاده کند. آزمایش‌های بالینی این واکسن اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی، کمیسیون اتحادیه اروپا و سایر سازمان‌ها در برنامه‌ریزی اولیه برای تولید این واکسن نقش دارند. به گفته بیون‌تک، این سازمان‌ها برای شناسایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از این کمپانی پشتیبانی خواهند کرد.

مدیرعامل بیون‌تک، دکتر «اوگور شاهین» در بیانیه‌ای گفته که این کمپانی می‌خواهد از نوآوری‌هایش برای مهم‌ترین نیازها استفاده کند:

«نحوه واکنش به همه‌گیری نشان داد که علم و نوآوری می‌توانند زمانی که همه ذینفعان برای رسیدن به هدف مشترکی با یکدیگر کار کنند، زندگی مردم را متحول کنند. ما متعهدیم که نوآوری‌هایمان را به افرادی که بیشترین نیاز را دارند، برسانیم. ما به همراه شرکایمان تمام تلاشمان را می‌کنیم تا واکسن مبتی بر mRNA‌ امن و موثری برای مالاریا توسعه دهیم، از ابتلای افراد به این بیماری جلوگیری کنیم و نرخ مرگ‌و‌میر را کاهش دهیم. ما مطمئن می‌شویم که راهکاری پایدار برای کشورهای آفریقایی و سایر مناطق درگیر با این بیماری است.»

واکسن مالاریا بیون‌تک

مالاریا یک بیماری کشنده است که طبق تخمین‌ها، ۲۲۹ میلیون مورد ابتلا و حداقل ۴۰۹ هزار مرگ ناشی از آن در سال ۲۰۱۹ وجود داشته است. به گفته سازمان بهداشت جهانی، اکثر این موارد مربوط به کشورهای آفریقایی و کودکان زیر ۵ سال می‌شود که آسیب‌پذیرترین افراد در برابر مالاریا به حساب می‌آیند. چین ماه گذشته میلادی پس از ۷۰ سال تلاش مالاریا را در کشورش ریشه‌کن کرد.

در حالی بیون‌تک روی توسعه واکسن مالاریا تمرکز می‌کند که جهان از اوایل ۲۰۲۰ درگیر همه‌گیری کووید-۱۹ است و میلیون‌ها نفر جانشان را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند. با وجود اینکه واکسن کرونا بیون‌تک و فایزر اثربخشی بالایی دارند، اما گونه‌های جدید کرونا کارایی واکسن‌ها را تهدید می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • patrik
    patrik | ۵ مرداد ۱۴۰۰

    مگه کو برکت رو مالاریا و سایر بیماریهای خطرناک عمل نمیکنه؟ عجیبه!

مطالب پیشنهادی