ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت ماهواره‌ای
تکنولوژی

هشدار پلیس فتا: فریب آگهی‌های جعلی اینترنت ماهواره‌ای را نخورید

معاون فنی پلیس فتا ضمن اطلاع‌رسانی در خصوص کلاهبرداری جدید در فضای مجازی تحت عنوان «عرضه تجهیزات و اکانت اینترنت ماهواره‌ای» از شهروندان خواسته که مراقب این آگهی‌های عمدتا جعلی باشند و در صورت برخورد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

معاون فنی پلیس فتا ضمن اطلاع‌رسانی در خصوص کلاهبرداری جدید در فضای مجازی تحت عنوان «عرضه تجهیزات و اکانت اینترنت ماهواره‌ای» از شهروندان خواسته که مراقب این آگهی‌های عمدتا جعلی باشند و در صورت برخورد با چنین آگهی‌هایی، آن‌ها را به پلیس فتا گزارش بدهند.

سرهنگ «علی نیک نفس» در این باره گفته است: «اخیرا در پلتفرم‌های آگهی محور، شاهد انتشار آگهی‌های فروش مودم و تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای در کنار بازنشر محتوا و ویدیوهایی هستیم که  از طرف رئیس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی و اظهار نظر وی درباره این نوع از اینترنت، این شایعه را بین کاربران ایجاد کرده که "هم اکنون امکان استفاده از خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شده است.»

معاون فنی پلیس فتا درباره این آگهی‌ها گفت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده این آگهی‌ها جعلی بوده و اغلب کلاهبرداران و سودجویان نیز با ادعای رایگان بودن سرویس برای کاربران ایرانی سعی در فریبکاری و اغفال هموطنان دارند؛ در حالی که هنوز امکان استفاده از این خدمات در ایران وجود ندارد.»

اینترنت ماهواره‌ای

نیک نفس می‌گوید که ادعای فروش این تجهیزات به طور کامل و برای فروش به عموم هنوز عملیاتی نشده و تصاویر استفاده شده در این تبلیغات نیز عمدتا مربوط به تصاویر منتشر شده از سایت‌های خارجی است.

همانطور که دیجیاتو در گزارش خود پیرامون استارلینک به این موضوع اشاره کرده بود، نیک نفس در خصوص امکان سفارش اینترنت ماهواره‌ای در تهران و سایر شهرهای کشور بیان کرد: «نمایش نام شهرها و مناطق ایران در وبسایت این شرکت‌ها به دلیل اتصال آن به وب سرویس‌های گوگل بوده و با وارد کردن نام هر منطقه‌ای، نقاط نزدیک آن نمایش داده می شود؛ لذا وجود نام مناطقی از ایران در وبسایت مذکور به معنای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در آن مناطق نبوده و تا کنون هیچگونه خدماتی از سوی شرکت های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران ارائه نشده است.»

همچنین معاون فنی پلیس فتای ناجا با بیان اینکه مدیران شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای پیش از این بارها تأکید کرده‌اند که تنها با مجوز و بر اساس قوانین و رگولاتوری کشورها خدمات خود را به کاربران ارائه خواهند داد، از هموطنان خواست که در صورت اطلاع از هرگونه کلاهبرداری در فضای مجازی در خصوص فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با این واحد در میان بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

    گیریم بحث نیاز نداشتن به ایستگاه زمینی و ردیابی نشدنش و .... رو جمعش کنیم بره! چطور میخوایید وقتی تو کشور دیگه رجیستر میشه بیاریدش ایران استفاده کنید! تو صفحه starlink و بخش Faq برید میبینید که نوشته قابلیت جابجایی و تغییر رجیستر نداره و عملا برای ایران فعلا غیراستفادس

    • enrix
      enrix | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

      اینجا به صراحت گفته به خاطر رجیستری ماهواره امکان نداره جابجا بتونید بکنید ، سایت رسمیش

  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    نه فریب نمیخوریم، ممنون که گفتید، منتظر می‌مونیم تا سودجویان نظامی بفروشن ، از اونا می‌خریم

  • molavy
    molavy | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    دروغه
    پلیس فتا میخواد ما اینترنت ماهواره ای نداشته باشیم
    هیچ کس اینترنت ایران رو استفاده نکنه
    فقط اینترنت ماهواره ای

    • avvvvab
      avvvvab | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

      یعنی الآن خودت با اینترنت ماهواره‌ای کامنت گذاشتی؟
      مطمئنی در ایران هستی؟

  • itookan
    itookan | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    باشه

مطالب پیشنهادی