ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید جیلی امگرند 2022 معرفی شد؛ جذابیت به سبک اقتصادی

کمپانی جیلی اتو (Geely Auto) که بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی چین به شمار می‌رود، چندی پیش از نسل چهارم سدان زیبای امگرند رونمایی کرد. این خودرو بزودی راهی می‌شود و طبق توافقات موجود در بازی‌های آسیایی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

کمپانی جیلی اتو (Geely Auto) که بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی چین به شمار می‌رود، چندی پیش از نسل چهارم سدان زیبای امگرند رونمایی کرد. این خودرو بزودی راهی می‌شود و طبق توافقات موجود در بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نسل جدید جیلی امگرند طراحی ساده اما پخته‌ای دارد. این خودرو روی پلتفرم BMA توسعه یافته، همان پلتفرمی که پیشتر در ساخت مدل‌هایی چون Coolray، Binray و کراس‌اوور آیکان به کار رفته است. به گفته جیلی، در این نسل امگرند به ریشه خود یعنی ترکیب ارزش در برابر قیمت با تکنولوژی‌های روز بازگشته است.

شاید بدانید سدان امگرند در سال 2008 متولد شد. در آن مقطع جیلی با عرضه این خودرو بر دو فاکتور قیمت و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز بیش از هر چیز دیگر تاکید داشت. با توجه به همین دو ویژگی، امگرند در زمانی کوتاه به یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های چین تبدیل شد، طوری که آمار فروش ماهانه آن فراتر از 20 هزار دستگاه بود. ایمنی خوب و مناسب یکی از نکات مثبت نسل اول جیلی امگرند به شمار می‌رفت.

جیلی اتو به گوش دادن به پیشنهادهای مشتریان خود و لحاظ کردن آنها شهرت دارد

در سال 2013 امگرند به اولین سدان چینی با صادرات انبوه تبدیل شد. این خودرو در برخی از کشورهای خاورمیانه از جمله ایران به فروش رسید و توانست به موفقیتی نسبی در بازار کشور ما دست پیدا کند.

یک سال بعد نسل دوم جیلی با موتور 1.3 لیتری توربو معرفی شد. این نسل اولین خودروی ساخت چین با فناوری 4G بود و موتور آن موفق به کسب عنوان موتور سال چین شد.

در سال 2016 جیلی به یک رکورد جالب دست پیدا کرد که عبارت بود از خروج یک میلیون دستگاه امگرند از خطوط تولید کمپانی از زمان ابتدای عرضه. دو سال بعد و در ششم مارس 2018 نسل سوم امگرند برای نهمین سال متوالی عنوان پرفروش‌ترین خودروی سواری را از آن خود کرد و رکورد فروش خود را به دو میلیون دستگاه رساند.

نسل چهارم امگرند از نظر طراحی شباهت‌هایی با سدان خوش‌استیل و پرچمدار Preface دارد. این نسل در داخل کابین نیز مینیمال و مدرن طراحی شده و از یک نمایشگر 12.3 اینچی در قسمت میانی داشبورد بهره می‌برد. در پشت فرمان هم از یک نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی برای ارائه اطلاعات مورد نیاز استفاده شده است. جیلی می‌گوید بیش از 85 درصد مواد بکار رفته در داشبورد و پنل درها نرم هستند و خبری از پلاستیک خشک بطور گسترده نیست. این خودرو در مدل پایه با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر که 110 اسب بخار قدرت دارد، راهی بازار خواهد شد.

همچنین در صورت تقلیل تحریم های صنعت خودروسازی، ورود این مدل به بازار ایران نیز دور از انتظار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

    شکل تارا خودمونه😂

مطالب پیشنهادی