ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهکار جدید کلاهبرداران برای کسب درآمد از اینستاگرام: مسدود کردن اکانت در ازای ۶۰ دلار

کلاهبرداران در اینستاگرام سازوکار جدیدی به وجود آورده‌اند تا در ازای دریافت ۶۰ دلار هر اکانتی که شما بخواهید را روی این شبکه اجتماعی مسدود کنند. این افراد گاهی اوقات در فرآیند بازیابی همین اکانت‌ها ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

کلاهبرداران در اینستاگرام سازوکار جدیدی به وجود آورده‌اند تا در ازای دریافت ۶۰ دلار هر اکانتی که شما بخواهید را روی این شبکه اجتماعی مسدود کنند. این افراد گاهی اوقات در فرآیند بازیابی همین اکانت‌ها پول بیشتری طلب می‌کنند و درآمد بالاتری به دست می‌آورند.

بر اساس مصاحبه‌ها و اطلاعاتی که Motherboard به دست آورده، در این فرآیند از یک اکانت تایید شده برای جعل هویت اکانت هدف استفاده می‌شود. کلاهبرداران نام، تصویر و بیوی اکانت سوژه را روی اکانت خود ثبت و بعد آن را به مدیران اینستاگرام گزارش می‌کنند تا به عنوان جعل اکانت حذف شود. ظاهرا تا زمانی که عکس یک انسان در تصویر پروفایل اکانت سوژه وجود داشته باشد، این روش کار می‌کند.

«مادربرد» می‌گوید عده دیگری از کاربران به خاطر نقض قوانین اینستاگرام در زمینه خودکشی و خودآزاری مسدود شده‌اند. در این روش احتمالا از اسکریپت‌هایی استفاده شده که می‌توانند بدون رسیدن به آستانه اسپم ثبت گزارش‌ها، از این ابزار برای گزارش دروغین بهره بگیرند.

تجارت مسدودسازی حساب‌های کاربری حداقل برای یکی از این کلاهبرداران که با مادربرد حرف زده، بسیار پردرآمد بوده است. او می‌گوید مسدودسازی اکانت‌ها تقریبا یک کار تمام وقت محسوب می‌شود و در یک ماه درآمد دلاری پنج رقمی را به ارمغان می‌آورد.

برخی از این کلاهبرداران برای بازپس‌گیری حساب‌های مسدود شده حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار از کاربران پول می‌گیرند. عده‌ای از کاربران می‌گویند پس از مسدودسازی حساب خود بلافاصله پیامی برای کمک در فرآیند بازپس‌گیری دریافت کرده‌اند. گاهی اوقات اکانتی که آن‌ها را گزارش کرده، دنبال‌کننده اکانتی بوده که پیشنهاد کمک برای برگرداندن اکانت را به قربانیان داده است.

اینستاگرام هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده، اما اعلام شده که آن‌ها در حال بررسی سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات مسدودسازی هستند. اینستاگرام از کاربران خواسته تا اکانت‌های مشکوک به فعالیت در این زمینه را به این شرکت گزارش کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi
    mahdi | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

    این روش چند ساله داره کار میکنه

مطالب پیشنهادی