ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ریماک Nevera با ثبت رکورد ۸.۵۲ ثانیه در پیست درگ تاریخ ساز شد

ریماک Nevera حالا به عنوان سریع ترین خودروی تولیدی جهان  شناخته شد. این ابرخودرو اخیرا توانسته رکورد 8.582 ثانیه در پیست درگ را با حداکثر سرعت 268 کیلومتر به ثبت رساند. پیش از این شرکت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

ریماک Nevera حالا به عنوان سریع ترین خودروی تولیدی جهان  شناخته شد. این ابرخودرو اخیرا توانسته رکورد 8.582 ثانیه در پیست درگ را با حداکثر سرعت 268 کیلومتر به ثبت رساند.

پیش از این شرکت اهل کرواسی توانسته بود رکورد 8.62 ثانیه را به ثبت برساند و این بار در پیست مخصوص درگ توانست رکورد خود را بهبود ببخشد.

ریماک Nevera از 4 موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد و حداکثر قدرت آن به 1914 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز به 2360 نیوتن متر می‌رسد.

با وجود ثبت این رکورد اما شرایط دمایی چندان مناسب رکورد شکنی نبوده است. دمای پیست درگ در حدود 65 درجه سانتی گراد بوده است.

در نتیجه برای رسیدن به بهترین وضعیت ممکن، مهندسین شرکت ریماک مجبور شدند تا بیش از 11 بار برای ثبت این رکورد اقدام کنند.

ریماک برای ثبت این رکورد از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4S استفاده کرده و خبری از لاستیک های با چسبندگی بالاتر نبوده است.

این ابرخودرو برقی در کمتر از 1.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تنها به 5.46 ثانیه زمان احتیاج دارد تا مسیر 203 متری را طی کند.

جدای از دیگر ابرخودروهای میلیون دلاری همچون پینین فارینا باتیستا که مشخصات و ساختار فنی مشابه با ریماک Nevera دارند.

تسلا مدل S Plaid با 1020 اسب بخار قدرت مجهز به 3 موتور الکتریکی در مسیر درگ یا 407 متر در عرض 9.25 ثانیه با حداکثر سرعت 245 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

همچنین تسلا برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیز به 1.98 ثانیه احتیاج دارد.

گرچه قیمت تسلا مدل S Plaid بسیار کمتر از ریماک Nevera است. مهندسین شرکت تسلا توانسته‌اند یک ابر سدان با عملکرد نسبتا مشابه با یک ابرخودروی چندین میلیون دلاری تولید کنند.

در پایان ریماک Nevera را باید سریع‌ترین خودروی تولید انبوه تاریخ لقب داد که با توجه به شراکت جدید این شرکت اهل کرواسی با فولکس واگن و زیر مجموعه های آن از جمله بوگاتی و پورشه آینده بسیار درخشانی در پیش خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی