ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تیر خلاص آئودی به موتورهای احتراق داخلی؛ ۲۰۳۳ آخرین سال تولید محصولات احتراقی خواهد بود

شرکت آلمانی آئودی به طور رسمی اعلام کرده است که تا پایان سال 2033 میلادی تولید موتورهای احتراق داخلی را متوقف خواهد کرد و تنها به تولید وسایل نقلیه با قوای محرکه جایگزین از جمله ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

شرکت آلمانی آئودی به طور رسمی اعلام کرده است که تا پایان سال 2033 میلادی تولید موتورهای احتراق داخلی را متوقف خواهد کرد و تنها به تولید وسایل نقلیه با قوای محرکه جایگزین از جمله برقی، هیدروژنی و...خواهد پرداخت.

این شرکت از سال 2026 تنها به معرفی محصولات تمام برقی خواهد پرداخت و دیگر خبری از معرفی مدل جدید مجهز به موتور احتراق داخلی (بنزین و گازوییل سوز) نخواهد بود.

آئودی قصد دارد تا خود را با دنیای جدید تطبیق دهد و به همین منظور قصد دارد تا تغییرات ساختاری گسترده‌ای را دنبال کند.

در سالیان اخیر کیفیت محصولات آئودی به حاشیه رفته است و به همین دلیل این شرکت قصد دارد تا سرمایه گذاری جدیدی در این بخش کند تا آوازه کیفیت محصولات آئودی را دوباره بر سر زبان ها بندازد.

گرچه آئودی برای رسیدن به این جایگاه راه طولانی را در پیش خواهد داشت و عملا محصولات کاملا جدید و متفاوت این شرکت مربوط به نسل های بعدتر این شرکت خواهند بود. در حال حاضر آئودی یک نسل دیگر از محصول پر طرفدار خود یعنی A4 را عرضه خواهد کرد و دو محصول دیگر یعنی RS4 و A6 نیز همین وضعیت را دارند.

در واقع تا سال 2026 که سال آخر معرفی محصولات جدید احتراق داخلی است تنها شاهد معرفی یک نسل جدید دیگر از محصولاتی که پیش تر عنوان شد خواهیم بود. آئودی A3 نیز وضعیت مشابهی دارد اما در کنار توسعه نسل جدید، مدل برقی آن نیز توسعه داده خواهد شد تا خریدار امکان انتخاب بیشتری داشته باشد.

در حال حاضر اتحادیه اروپا و انگلستان قصد دارند تا پایان سال 2030 میلادی فروش و عرضه محصولات احتراق داخلی را به طور کامل ممنوع کنند.

در حال حاضر مهم ترین چالش ارتقای زیر ساخت و وضعیت معادن زمین برای تامین مواد مورد نیاز خودروهای برقی است.

با توجه به وضعیت صنعت تراشه که روزهای چندان خوشی ندارد و تمامی برنامه های خودروسازان را با چالش واقعی مواجه کرده است.

آئودی در حال حاضر مدل E-tron و E-Tron GT را به بازار عرضه می‌کند که از پلت فرم مشابه با پورشه تایکان دیگر شرکت گروه بزرگ خودروسازی فولکس واگن بهره می‌برد.

دیگر محصول تمامی برقی آئودی Q4 E-tron است که به تازگی وارد سبد محصولات تمام برقی این شرکت شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی