ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آلمان از اهدای ۷۰ میلیون دوز واکسن کرونا به آفریقا خبر داد

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان اعلام کرد در سال جاری بیش از ۷۰ میلیون دوز واکسن کرونا را در اختیار کشورهای آفریقایی قرار می‌دهد. این موضوع در حالی اعلام شده که آخرین تعهد آن‌ها، اهدای ۳۰ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان اعلام کرد در سال جاری بیش از ۷۰ میلیون دوز واکسن کرونا را در اختیار کشورهای آفریقایی قرار می‌دهد. این موضوع در حالی اعلام شده که آخرین تعهد آن‌ها، اهدای ۳۰ میلیون واکسن بوده است.

مرکل پس از نشست با رهبران آفریقایی در مورد طرح «قرارداد G20» با آفریقا در کنفرانس خبری خود گفت: «آلمان نه تنها ۳۰ میلیون دوز واکسن بلکه ۷۰ میلیون دوز را در اختیار کشورهای آفریقایی قرار خواهد داد.»

آلمان واکسن کرونا

به گفته «سیریل رامافوسا»، رئیس جمهور آفریقای جنوبی رهبرای آفریقایی در اجلاس اعلام کرده‌اند که «این عادلانه نیست که آفریقا فقط ۲ درصد از جمعیت ۱.۳ میلیاردی خود را واکسینه کرده و با این وجود کشورهای توسعه یافته تا ۶۰ درصد واکسینه شده‌اند.» او در کنفرانس خبری مشترک با مرکل گفت:

«همه ما در آن جلسه عقیده داشتیم که باید به آفریقا فرصت و حق تولید واکسن داده شود.»

مرکل نیز در پاسخ به این موضوع اطمینان داد که می‌تواند «انتقال مرحله به مرحله تکنولوژی» را برای تولید واکسن‌های کووید -۱۹ در آفریقا انجام دهد. در انتها رامافوسا از مرکل برای ثبت قرارداد G20 با آفریقا تشکر کرد.

قرارداد اشاره شده در سال ۲۰۱۷ تحت ریاست گروه ۲۰ آلمان راه‌اندازی شد که سرمایه‌گذاری خصوصی در آفریقا را ترویج می‌کند و هدف اصلی آن کاهش فقر منطقه است. بسیاری از مردم آفریقا به دلیل بی‌ثباتی سیاسی و خشونت، راهی اروپا می‌شوند.

آنگلا مرکل که از سال ۲۰۰۵ در قدرت است، قصد دارد پس از انتخابات فدرال آلمان در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) کناره‌گیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ شهریور ۱۴۰۰

    هیچ ربطی هم به واکنش های مشکل داری که گندش در اومد نداره، هینطوری یهو خیر شدند

    • Ali ghasemian
      Ali ghasemian | ۸ شهریور ۱۴۰۰

      بستگی داره ما بد بین باشیم یا خوشبین، الان مسولان کشور ما بدبین بودند که این همه واکسن رو رد کردند، اما واقعیت این هست که تمام دنیا به مناطق فاجعه بار کمک میکنه، چند کشور اروپایی هم سال گذشته واکسن خریداری شده خودشون رو به کشور اروپایی دیگه هدیه دادند چون اوضاع در اون کشور وخیم بود، ما در توهم توطئه غرق شدیم

      • realtime
        realtime | ۹ شهریور ۱۴۰۰

        توهمی وجود نداره، فقط چون غرور احمقانه ای دارن ما هم داریم آسیب میبینیم

مطالب پیشنهادی