ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت؛ قانون تازه در خیابان‌های پاریس

مقامات پاریس تصمیم گرفته‌اند حداکثر سرعت مجاز رانندگی را در بخش اعظمی از مناطق این شهر بزرگ اروپایی به 19 مایل یا 30 کیلومتر کاهش دهند. این قانون از 31 آگوست 2021 اجرایی شده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

مقامات پاریس تصمیم گرفته‌اند حداکثر سرعت مجاز رانندگی را در بخش اعظمی از مناطق این شهر بزرگ اروپایی به 19 مایل یا 30 کیلومتر کاهش دهند. این قانون از 31 آگوست 2021 اجرایی شده و کلیه رانندگان ملزم به رعایت آن هستند. هدف از اتخاذ چنین تصمیمی کاهش تصادفات، افزایش ایمنی و کاستن از میزان آلودگی صوتی اعلام شده است.

قانون جدید محدودیت سرعت در پاریس، بخشی از طرحی است که شهردار این شهر در راستای کاهش اشغال فضای شهری توسط خودروها ارائه کرده است. بد نیست بدانید این محدودیت سرعت جدید نبوده و از چندی قبل در حدود 60 درصد از مناطق مختلف پاریس اعمال می‌شود؛ ضمن اینکه شماری از بلوارها یک طرفه شده و شماری دیگر به محل تردد عابرین پیاده تبدیل شده‌اند.

چنانچه راننده‌ای از سرعت مجاز تعیین شده تخطی کند، علاوه‌بر صدور جریمه دو نمره منفی نیز برای وی در نظر گرفته می‌شود. بلوار معروف پریفریک (Peripherique) از این محدودیت سرعت مستثنی شده و رانندگان می‌توانند تا 70 کیلومتر در ساعت با خودروی خود در آن رانندگی کنند. به غیر از این چند بلوار و خیابان دیگر از جمله خیابان شانزلیزه دارای سرعت مجازی بیشتر از 30 کیلومتر در ساعت است.

یکی از مقامات شهرداری پاریس در مصاحبه با FranceInfo گفته ایجاد محدودیت سرعت، بخشی از سیاست تحول در فضای عمومی شهر است. وی هدف اصلی این سیاست را ارتقای حمل و نقل «نرم» – که شامل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از سرویس‌های عمومی به جای خودروهای شخصی می‌شود – اعلام کرده است.  

ناگفته نماند قانون محدودیت سرعت به غیر از پاریس، در تقریبا 200 شهر دیگر فرانسه اجرا می‌شود. لیون هم که سومین شهر بزرگ این کشور به شمار می‌رود، سال آینده به این جمع اضافه خواهد شد.

در حال حاضر چند کشور اروپایی دیگر نیز رویه مشابهی در پیش گرفته و برای سرعت مجاز داخل شهر ارقام پایینی را تعیین کرده‌اند که از جمله آنها باید به هلند و اسپانیا اشاره کنیم. در لندن هم در برخی مناطق محدودیت سرعت 32 کیلومتر در ساعت تعیین شده است.  

با توجه به وضعیت موجود در کشورهای اروپایی، چنانچه دست بر قضا گذرتان به یکی از این شهرها افتاد، بهتر است از قبل درباره قوانین راهنمایی و رانندگی و محدودیت سرعت هر کدام از آنها تحقیق کنید تا با برگه جریمه روبرو نشوید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Sae77
    Sae77 | ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

    قانون احمقانه ای هست
    از فرانسوی ها بیشتر از این هم انتظار نمیره

  • molavy
    molavy | ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

    فقط دنبال پول گرفتن از مردم هستند پلیسهای دزد
    کی بود امید داشت به اصلاح این مملکت؟

    • realtime
      realtime | ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

      اونا شهرشون شهره. تو دخالت نکن کبک زیر برف

مطالب پیشنهادی