ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آلمان می‌خواهد شرکت‌ها تا ۷ سال آپدیت امنیتی برای گوشی‌های هوشمند منتشر کنند

دولت فدرال آلمان می‌خواهد از طریق اتحادیه اروپا شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را تا هفت سال به ارائه آپدیت‌های امنیتی و قطعات یدکی ملزم کند. طرح آلمان مدت زمان پشتیبانی از این محصولات را دو ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

دولت فدرال آلمان می‌خواهد از طریق اتحادیه اروپا شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را تا هفت سال به ارائه آپدیت‌های امنیتی و قطعات یدکی ملزم کند. طرح آلمان مدت زمان پشتیبانی از این محصولات را دو سال بیشتر از طرح پیشنهادی کمیسیون اروپا درنظر گرفته است.

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به‌طور طبیعی با این دو طرح مخالفند. گروه DigitalEurope متشکل از اپل، گوگل، سامسونگ و غیره می‌خواهند فقط سه سال آپدیت امنیتی منتشر کنند و قطعات یدکی را فقط برای نمایشگر و باتری در اختیار کاربران قرار دهند و تعهدی نسبت به دوربین، بلندگو و سایر قطعات نداشته باشند.

به عبارت دیگر، گروه DigitalEurope خواستار حفظ شرایط فعلی است. البته اپل معمولا تا پنج سال از محصولات خود پشتیبانی نرم‌افزاری می‌کند اما بسیاری از گوشی‌های اندرویدی فقط تا سه سال تحت پشتیبانی قرار می‌گیرند. سامسونگ در سال ۲۰۲۱ پشتیبانی آپدیت‌های امنیتی خود را به چهار سال رساند، ولی خیلی از شرکت‌ها هنوز مایل به تغییر رویکردشان نیستند.

آلمان همچنین می‌خواهد قطعات یدکی گوشی‌های هوشمند با قیمتی معقول به دست کاربران برسند. بر این اساس شرکت‌ها باید قیمت قطعات یدکی را اعلام کنند و به‌مرور زمان آن‌ها را افزایش ندهند. کمیسیون اروپا می‌گوید قطعات یدکی باید نهایتا ظرف پنج روز کاری به مقصد برسند، اما آلمان خواستار تحویل سریع‌تر این قطعات است. آلمان از پیشنهاد کمیسیون اروپا مبنی بر لزوم ارائه برچسب انرژی و تعمیرپذیری نیز حمایت کرده تا مصرف‌کنندگان بدانند که هر محصول تا چه حد قابل تعمیر است.

طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا که احتمالا از سال ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود، برای کمک به شرایط زیست محیطی در نظر گرفته شده و می‌خواهد عمر مفید محصولات را افزایش دهد. در حال حاضر، اکثر گوشی‌های هوشمند حدود ۲.۵ تا ۳.۵ سال تحت حفاظت قرار دارند، ولی با این طرح پشتیبانی از آن‌ها دو برابر می‌شود.

طرح حاضر در افزایش امنیت گوشی‌های هوشمند نیز نقش بسزایی بازی خواهد کرد. بر اساس اطلاعات ماه اوت ۲۰۲۱ شرکت StatCounter، هم‌اکنون بیش از ۴۰ درصد کاربران اندروید از اندروید ۹.۰ پای یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. در نتیجه، آپدیت‌های امنیتی دیگر برای بخش بزرگی از گوشی‌ها منتشر نمی‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sae77
    Sae77 | ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

    این اسمش صیانت از حقوق کاربران هست... یاد بگیرید

مطالب پیشنهادی