ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ گلکسی اس 22
تکنولوژی

انتشار نتایج بنچمارک گلکسی S22 پلاس با تراشه اگزینوس مجهز به پردازشگر گرافیکی AMD

سامسونگ چند ماه پیش اعلام کرده بود تراشه‌های آینده اگزینوس به پردازشگر گرافیکی AMD مجهز می‌شوند. از همان زمان انتظار داشتیم اگزینوس ۲۲۰۰ نتیجه اولین همکاری سامسونگ و AMD باشد و قدرت گوشی‌های سری گلکسی ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سامسونگ چند ماه پیش اعلام کرده بود تراشه‌های آینده اگزینوس به پردازشگر گرافیکی AMD مجهز می‌شوند. از همان زمان انتظار داشتیم اگزینوس ۲۲۰۰ نتیجه اولین همکاری سامسونگ و AMD باشد و قدرت گوشی‌های سری گلکسی S22 را تامین کند. حالا اولین نتایج بنچمارک گلکسی S22 پلاس با این تراشه به اینترنت راه پیدا کرده که یک دید کلی از عملکردش به ما می‌دهد.

گلکسی S22 پلاس با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و ۸ گیگابایت رم در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده. این پرچمدار سامسونگ با شماره مدل SM-S906B شناخته می‌شود و کد تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ نیز S5E9925 است.

این تراشه کره‌ای‌ها در آزمون تک هسته‌ای امتیاز ۱۰۷۳ را بدست آورده و در تست چند هسته‌ای نیز امتیاز ۳۳۸۹ را کسب کرده است. اعداد بدست آمده قابل توجه نیستند و احتمالا دستگاه روی حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی بوده است.

گلکسی S22 پلاس

پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ از ۸ هسته پردازشی برخوردار است که یک هسته با فرکانس ۲.۵۹ گیگاهرتز، ۳ هسته با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۱.۷۳ گیگاهرتز دارد. شرکت آرم چند وقت پیش معماری ARM v9 و هسته‌های Cortex-X2 و Cortex-A710 را معرفی کرد و انتظار می‌رفت سامسونگ در تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ از این نوع معماری و هسته‌ها استفاده کند. با این حال طبق بنچمارک گیک‌بنچ، در اگزینوس ۲۲۰۰ معماری ARM v8 به کار گرفته شده است.

تراشه جدید سامسونگ از گرافیک AMD با معماری RDNA2 بهره می‌برد و همچنین مودم 5G یکپارچه خواهد داشت.

پردازشگر گرافیکی تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ نشان داده که عملکرد بهتری از پردازنده A14 بایونیک اپل دارد، با این حال برای بررسی این موضوع باید تا عرضه دستگاه‌های مجهز به آن منتظر بمانیم. البته باید به این موضوع توجه کنیم که اپل همین فردا از آیفون‌های جدید رونمایی می‌کند؛ دستگاه‌هایی که به چیپ A15 Bionic مجهز می‌شوند. بنابراین سامسونگ احتمالا باز هم نمی‌تواند تراشه اپل را در بخش عملکرد گرافیکی شکست دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی