ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه قابلیت مهم دوربین خانواده آیفون ۱۳

اپل در رویداد جذاب «کالیفرنیا استریمینگ» از نسل جدید گوشی‌های هوشمندش یعنی خانواده آیفون ۱۳ رونمایی کرد. این خانواده مثل همیشه چهار عضو دارد: آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۳

اپل در رویداد جذاب «کالیفرنیا استریمینگ» از نسل جدید گوشی‌های هوشمندش یعنی خانواده آیفون ۱۳ رونمایی کرد. این خانواده مثل همیشه چهار عضو دارد: آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس. به رسم هر سال، قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری بین مهم‌ترین پیشرفت‌های این خانواده قرار می‌گیرند. امسال شاهد چند ویژگی جدید از جمله فیلم‌برداری سینمایی، عکاسی ماکرو و جلوه‌های ویژه.

از قابلیت فیلم‌برداری سینمایی یا به قول اپل «Cinematic Mode» شروع می‌کنیم. این قابلیت که بین تمام اعضای خانواده آیفون ۱۳ مشترک است، افکت سینمایی Rack Focus یا تغییر قابل توجه عمق میدان را شبیه‌سازی می‌کند که برای جلب توجه مخاطب به سوژه به‌کار می‌رود. حتماً تا به امروز فیلم‌های سینمایی زیادی را دیده‌اید که با تغییر فوکوس، توجه شما را به بخش دیگری از قاب تصویر جلب می‌کنند. آیفون ۱۳ با قابلیت فیلم‌برداری سینمایی به‌شکل زیبایی فوکوس را تغییر داده و بین سوژه‌ها و پس‌زمینه جابجا می‌کند.

این فناوری به‌قدری هوشمند است که بدون نیاز به راهنمایی شما می‌تواند نگاه سوژه را دنبال کرده و نقطه فوکوس را متناسب با آن تغییر دهد. همچنین زمانی که سوژه وارد قاب شود، فوکوس به‌طور خودکار از پس‌زمینه به روی سوژه منتقل می‌شود. البته تغییر دستی فوکوس با لمس تصویر نیز امکان‌پذیر است.

اگرچه این قابلیت در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی هم وجود دارد، اما در مدل‌های پرو با کیفیت و جذابیت بیشتری انجام می‌شود. این مدل‌ها با استفاده از سنسور لایدار، نقشه نسبتاً دقیقی از قاب تصویر تهیه کرده و کنترل بیشتری روی عمق میدان و نقطه فوکوس به شما می‌دهد.

آیفون ۱۳ پرو به‌لطف دوربین اولتراواید جدیدش که از فوکوس خودکار بهره می‌برد، امکان عکاسی ماکرو را فراهم کرده است. با این قابلیت می‌توانید روی سوژه‌هایی که در فاصله ۲ سانتی‌متری لنز دوربین قرار دارند فوکوس کرده و از آنها تصاویر جذابی تهیه نمایید. عکاسی ماکرو برای نخستین بار به آیفون می‌آید اما دنیای اندروید سال‌هاست که از آن استفاده می‌کنند.

دومین قابلیتی که برای نخستین بار در آیفون شاهدش هستیم، بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری است. شاید از شنیدن این خبر تعجب کنید، اما اپل مدت‌هاست رقابت عددی با دنیای اندروید را کنار گذاشته و زوم اپتیکال گوشی‌هایش را به‌شکل قطره‌چکانی افزایش می‌دهد. پس از آیفون ۱۱ پرو با زوم اپتیکال ۲ برابری و آیفون ۱۲ پرو با زوم اپتیکال ۲.۵ برابری، حالا شاهد بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال در آیفون ۱۳ پرو هستیم.

آیفون ۱۳ پرو به حالت‌های عکاسی جدیدی نیز مجهز شده که بر اساس نوع صحنه و سوژه‌های موجود در آن تغییر می‌کنند. با این قابلیت می‌توانید افکت‌های تصویری مورد پسند خود را روی صحنه‌های مختلف اعمال کنید. همچنین اپل تا چند هفته دیگر قابلیت فیلم‌برداری ProRes را نیز به آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس می‌آورد تا تصویربرداران حرفه‌ای بتوانند با دست بازتر سراغ ویرایش و تدوین ویدیوهای ضبط شده با آیفون بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی