ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نصب ویندوز ۱۱ روی ماشین مجازی هم نیازمند TPM 2.0 خواهد بود

مایکروسافت دیروز ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۴۵۸ را در کانال Dev منتشر کرد و در لاگ تغییرات این نسخه نکته خاصی دیده نمی‌شد. اما امروز در پستی در وبلاگ این شرکت اعلام شده که برای نصب ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت دیروز ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۴۵۸ را در کانال Dev منتشر کرد و در لاگ تغییرات این نسخه نکته خاصی دیده نمی‌شد. اما امروز در پستی در وبلاگ این شرکت اعلام شده که برای نصب این سیستم عامل حتی روی ماشین مجازی به TPM 2.0 نیاز دارید.

مایکروسافت در ادامه آپدیت تجمیعی جدیدی را در کانال بتا برای ویندوز ۱۱ منتشر کرد تا برخورداری از TPM را الزامی کند. به عبارت دیگر، زمانی که ویندوز ۱۱ در تاریخ ۱۳ مهر به بازار بیاید، برای نصب این سیستم عامل روی همه دستگاه‌ها، چه فیزیکی باشد چه مجازی، به تراشه TPM 2.0 نیاز دارید.

البته مایکروسافت اعلام کرده که برای دور زدن پیش‌نیازهای سیستمی جدید ویندوز ۱۱ می‌توانید این سیستم عامل را به جای بخش Windows Update از طریق فایل ISO نصب کنید. ولی با این کار پشتیبانی شرکت از نرم‌افزار شما قطع می‌شود. مایکروسافت می‌گوید با انجام این کار ممکن است دیگر آپدیت‌های نرم‌افزاری حتی بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت نکنید.

تراشه TPM ماژولی برای ارتقای امنیت کامپیوتر است که از سال ۲۰۱۶ روی اکثر دستگاه‌ها قرار گرفته. بنابراین بیشتر محصولات جدید مشکلی نخواهند داشت اما دستگاه‌های قدیمی زیادی با چالش برای نصب ویندوز ۱۱ روبرو می‌شوند. اگر می‌خواهید بیشتر با TPM آشنا شوید و بدانید چرا ویندوز کاربرانش را مجبور به استفاده از این تراشه می‌کند، این مطلب را بخوانید.

برای نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی در ویندوز کافیست در Hyper-V یک Generation 2 VM بسازید. در نرم‌افزار Parallels مک هم اگرچه با نصب ویندوز ۱۱ پشتیبانی رسمی مایکروسافت را از دست می‌دهید، اما یک نسخه مجازی از TPM وجود دارد که مشکل شما را برطرف می‌کند. جدیدترین نسخه Parallels به‌صورت رسمی از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کند.

در هر صورت به نظر می‌رسد که مایکروسافت وجود TPM را برای ویندوز ۱۱ بسیار ضروری می‌داند. این شرکت تمرکز زیادی روی امنیت ویندوز ۱۱ گذاشته و نمی‌خواهد با چشم‌پوشی از قابلیت‌های اساسی این نسخه امنیت آن را پایین بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohsaleh83
    mohsaleh83 | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

    خب الان کسایی که توی حالت اینسایدر هستن چی؟ اونها هم پشتیبانی مایکروسافت رو از ۱۳ مهر دیگه ندارن؟!

مطالب پیشنهادی