ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لوازم خانگی
تکنولوژی

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: ۴۰ میلیون دلار هزینه راه‌اندازی خط تولید سام و جی‌پلاس شد

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان این که 70 درصد لوازم خانگی مصرفی کشور ساخت داخل است اذعان داشت که شرکت‌های ایرانی جایگزین سامسونگ و الجی در ایران 40 میلیون دلار صرف ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۶

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان این که 70 درصد لوازم خانگی مصرفی کشور ساخت داخل است اذعان داشت که شرکت‌های ایرانی جایگزین سامسونگ و الجی در ایران 40 میلیون دلار صرف هزینه راه‌اندازی خط تولید خود داشته‌اند.

«عباس هاشمی» در گفت‌وگو با اخبار صدا به وضعیت تولید لوازم خانگی در ایران اشاره کرده و گفت: «در حال حاضر سام الکتریک با تولید تلویزیون و جارو برقی و تکوین با تولید یخچال فریزر و ماشین لباس‌شویی جایگزین سامسونگ در ایران شده‌اند. محصولات ال‌جی نیز توسط برند جی‌پلاس تولید و عرضه می‌شود.»

وی با بیان این که در حال حاضر این شرکت‌ها حدود 40 میلیون دلار روی بحث ماشین آلات و تجهیزات سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به ابلاغیه سال 95 وزارت صمت اشاره کرده و گفت:

«از سال 95 وزارت صمت با ارسال ابلاغیه به شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ، از این دو شرکت خواست تا بخش‌های R&D، مارکتینگ و ماشین‌آلات خود را در ایران مستقر کنند و از همین روی سرمایه‌گذاری‌های داخل ایران نیز شروع شد.»

به گفته هاشمی پس از تحریم‌ها و ترک ایران، این شرکت‌های جایگزین سامسونگ و ال‌جی خیلی از محصولات خود را از ایران تامین می‌کنند، البته یخچال جزو این کالاها نیست زیرا وزن آن بالاست. از همین روی مذاکراتی با شرکت‌های چینی که تامین کنندگان ال‌جی و سامسونگ بوده‌اند صورت گرفته و مستقیم با آن‌ها همکاری می‌کنند.

او با رد مونتاژی بودن لوازم خانگی تولید شده، اینگونه سخنان را جفا در حق صنعت کشور دانسته و تاکید کرد پیشرفته‌ترین خط تولید یخچال فریزر در حال حاضر در ایران فعال است که با همکاری تامین‌کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان در حال فعالیت است.

هاشمی با بیان این که 70 درصد لوازم خانگی مصرفی کشور ساخت داخل است اظهار داشت گمرک اجازه واردات صد در صدی قطعات لوازم خانگی را نمی‌دهد.

به گفته وی واردات قطعات لوازم خانگی همچنان ادامه دارد زیرا قرار نیست صفر تا صد محصولات در ایران تولید شود. بیشتر واردات در بحشی از صنایع لوازم کوچک و پیچیده همانند قهوه‌ساز یا تلویزیون صورت می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Sae77
    Sae77 | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    حداقل دو جمله پشت سر هم تناقض نگید
    1-"از همین روی مذاکراتی با شرکت‌های چینی که تامین کنندگان ال‌جی و سامسونگ بوده‌اند صورت گرفته و مستقیم با آن‌ها همکاری می‌کنند."
    2-"او با رد مونتاژی بودن لوازم خانگی تولید شده، اینگونه سخنان را جفا در حق صنعت کشور دانسته"
    قطعات چینی میارن اینجا سرهم میکنن اسمش مونتاژ نیست. جلوی واردات هم میگیرن چون پیشرفته ترین هستن!!

  • enrix
    enrix | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

    " چهل میلیون دلار هزینه راه‌اندازی خط تولید سام و جی‌پلاس شد "
    " او با رد مونتاژی بودن لوازم خانگی تولید شده "
    میخواستم بگم اگ راست میگید قطعات رو از اونجا وارد نکنید ببینید بازم اینا سرپا میمونن یا نه ! که خودتون با دو جمله متناقض نشون دادید واقعیت چیه

    • enrix
      enrix | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

      هرچند حرف من به معنی رد یه لوازم خانگی مونتاژ داخل نیست و تو بعضی کشورها همینطوریه تقریبا ولی خوب گول زدن مردم هم تنفر آمیزه

  • reza almasi
    reza almasi | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

    چهل میلیون دلار صرف راه اندازی خط تولید لیبل و لیبل زنی شد. تولیدات درجه ۴ چینی به صورت بدون لیبل وارد و تولیدکنندگان وزین داخلی لیبل را تولید کرده و طبق عملیات پیچیده ای لیبل ها را روی تولیدات چینی میچسباند

مطالب پیشنهادی