ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت‌های جدید در راه اندروید: از کنترل دستگاه با ژست‌های چهره تا بهبود Nearby Share

گوگل از آپدیت جدیدی برای اندروید رونمایی کرده که به‌زودی به دست اکثر کاربران می‌رسد. این آپدیت شامل قابلیت‌هایی است که پیش‌تر صرفا روی گوشی‌های پیکسل وجود داشت. همچنین، قابلیت‌هایی در زمینه دسترس‌پذیری و کنترل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۱

گوگل از آپدیت جدیدی برای اندروید رونمایی کرده که به‌زودی به دست اکثر کاربران می‌رسد. این آپدیت شامل قابلیت‌هایی است که پیش‌تر صرفا روی گوشی‌های پیکسل وجود داشت. همچنین، قابلیت‌هایی در زمینه دسترس‌پذیری و کنترل از راه دور تلویزیون‌های مبتنی بر Google TV در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

اندروید ۱۲ تا چند هفته دیگر منتشر می‌شود اما در این اثنا می‌توانید به آپدیتی دسترسی داشته باشید که قابلیت‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آورد. این آپدیت شامل روش‌های جدید کنترل گوشی با ژست‌های چهره، کنترل تلویزیون‌های هوشمند Google TV با موبایل و چند قابلیت دیگر می‌شود که پیش‌تر فقط روی گوشی‌های پیکسل وجود داشت.

آپدیت جدید اندروید برای کسانی که دچار ناتوانی‌های گفتاری هستند چند قابلیت دسترس‌پذیری جدید دارد. این آپدیت اپلیکیشن جدیدی به نام Project Activate دارد که به کاربران اجازه می‌دهد با ژست‌های چهره برخی اعمال از پیش‌تعیین‌شده از جمله ارسال پیامک یا پخش موسیقی را انجام دهند.

اپلیکشن Camera Switches به کاربران اجازه می‌دهد از دوربین جلوی دستگاه برای حرکت در گوشی استفاده کنند. اپلیکیشن Lookout هم که از قبل می‌توانست متون چاپی و دست‌نویس را می‌خواهد، اکنون از زبان‌های مبتنی بر لاتین پشتیبانی می‌کند.

کاربران Android Auto به قابلیت‌های جدیدی دسترسی پیدا می‌کنند. مثلا می‌توانند با گوگل اسیستنت داشبورد را اجرا کنند یا از طریق کارت‌های روی صفحه به اطلاعاتی مثل وضعیت مسیرها و نوتیفیکیشن پیام‌ها دسترسی داشته باشند. گوگل این امکان را فراهم کرده تا از اسیستنت بخواهید پیام‌ها را بخواند و برای آن‌ها جواب بنویسید.

اپلیکیشن Waze در این آپدیت به‌روز شده و اگر از گوشی دو سیم کارته استفاده می‌کنید، حالا می‌توانید با Android Auto مشخص کنید که می‌خواهید با کدام سیم کارت تماس داشته باشید.

گوگل قابلیتی فراهم کرده تا امکان کنترل Google TV با گوشی وجود داشته باشد. با این قابلیت می‌توانید تلویزیون را روشن کنید، به انتخاب فیلم یا سریال مدنظر خود بپردازید و آن را پخش نمایید. امکان جستجوی از راه دور با کیبورد گوشی هم وجود دارد و حتی می‌توانید پسوردها را با موبایل خود وارد کنید.

حالا همه کاربران اندروید در اپلیکیشن Google Photos به قابلیت Locked Folder یا «پوشه‌های قفل» دسترسی پیدا می‌کنند. این قابلیت قبلا فقط برای گوشی‌های پیکسل وجود داشت. ویژگی Heads Up هم از محصولات گوگل به سایر گوشی‌ها می‌آید تا کاربران در زمان استفاده از گوشی در هنگام پیاده‌روی توجه بیشتری به پیش روی خود داشته باشند.

قابلیت Nearby Share هم بهبود یافته تا سیستم بهتر از قبل بتواند دستگاه‌های پیرامون خود را تشخیص دهد. این آپدیت همچنین شامل قابلیت‌های پرشمار جدیدی برای کیبورد Gboard است. برای مثال اگر محتوایی را کپی کنید که شامل چند شماره تلفن، آدرس ایمیل یا لینک اینترنتی باشد، جی‌بورد به صورت خودکار آن‌ها را در گزینه‌های جداگانه نشان می‌دهد. همچنین امکانی در بخش ایموجی‌ها اضافه شده که اجازه می‌دهد ایموجی‌ها را با هم ترکیب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی