ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیم‌کارت دانشجویی همراه اول چه قابلیت‌هایی دارد؟ از اینترنت هدیه تا جمعه‌های رویایی

با آغاز سال تحصیلی جدید، همراه اول در جهت حمایت از دانشجویان و با هدف ارتقای هویت دیجیتال، سیم‌کارت‌های ویژه دانشجویی را با 50 درصد تخفیف و امکانات متنوع ارائه می‌کند. طی چند سال اخیر ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۹

با آغاز سال تحصیلی جدید، همراه اول در جهت حمایت از دانشجویان و با هدف ارتقای هویت دیجیتال، سیم‌کارت‌های ویژه دانشجویی را با 50 درصد تخفیف و امکانات متنوع ارائه می‌کند.

طی چند سال اخیر مزایا و بسته‌های ارائه شده با سیم‌کارتی که خریداری می‌شود از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. موضوعی که تنها محدود به ایران نبوده و شاهد آن هستیم که اپراتورهای مختلف در سراسر جهان جهت جذب بیش از پیش مشترکان، به ارائه خدمات متنوع و پیشنهاداتی جذاب روی آورده‌اند.

فهرست مطالب

اپراتور همراه اول نیز جهت جلب رضایت مشترکان خود، اقدام به عرضه سیم‌کارت‌های ویژه دانشجویان کرده است تا ضمن حمایت از این قشر، گامی در جهت کاهش هزینه ارتباطات آنان و ارتقای هویت دیجیتال بردارد.

سیم‌کارت دانشجو همراه اول، از نوع اعتباری بوده و 20 هزار تومان قیمت دارد اما در حال حاضر با توجه به شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، با تخفیف 50 درصدی و به قیمت 10 هزار تومان عرضه می‌شود. اما این سیم‌کارت چه قابلیت‌هایی دارد و آیا خرید آن به‌صرفه است؟

مزایای سیم‌کارت دانشجویی

بسته خوش‌آمدگویی سیم‌کارت دانشجویی همراه اول شامل اینترنت رایگان، اعتبار اولیه، مکالمه رایگان و تخفیف ویژه در تعرفه پیامک است. همچنین با توجه به اینکه وزارت ارتباطات بسته اینترنتی برای دانشجویان در نظر گرفته است، می‌توان شماره سیم کارت دانشجویی را در سامانه معرفی شده وارد کرد و در کنار طرح‌ها و هدایای همراه اول، از هدیه وزارت ارتباطات نیز بهره‌مند شد.

این سیم‌کارت 4 هزار تومان اعتبار اولیه دارد که پس از اولین شارژ، 10 هزار تومان دیگر در قالب هدیه به اعتبار آن افزوده می‌شود. همچنین با خرید سیم‌کارت دانشجویی یک بسته اینترنت یک گیگابایتی یک ماهه و ماهانه 4 گیگابایت اینترنت به مدت 6 ماه (24 گیگابایت در مجموع) به دانشجویان اختصاص می‌یابد.

100دقیقه مکالمه درون شبکه یک ماهه رایگان و تخفیف ویژه تعرفه ارسال پیامک درون شبکه دانشجویی از دیگر مزایای سیم‌کارت ویژه دانشجویان همراه اول است.

جمعه‌های رویایی

یکی دیگر از امکانات این سیم‌کارت، طرح جمعه‌های رویایی است که مزیتی قابل توجه بالاخص برای دانشجویانی است که با حضوری شدن دانشگاه‌ها، از شهر و خانواده خود دور می‌شوند. مشترکین سیم‌کارت دانشجو با فعال‌سازی رایگان این طرح که تا پایان اسفند 1400 ادامه خواهد یافت، می‌توانند از امکان مکالمه رایگان نامحدود داخل شبکه (شبکه همراه اول و تلفن ثابت) در روزهای جمعه بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است مشترکان این سیم‌کارت با شماره گیری کد دستوری #44*10* می‌توانند به صورت رایگان طرح جمعه‌های رویایی را روی سیم‌کارت خود فعال کنند.

تعرفه‌های سیم‌کارت ویژه دانشجویان

یکی از اهداف همراه اول برای ارائه سیم‌کارت ویژه دانشجویان، کاهش هزینه‌های ارتباطی آن‌ها است. از همین روی تمام تعرفه‌های مکالمه و ارسال پیامک مابین سیم کارت‌های دانشجویی شامل تخفیف ویژه نسبت به تعرفه‌های داخل شبکه است.

تعرفه مکالمات مشترکین سیم کارت دانشجو

لازم به ذکر است معیار محاسبه تعرفه یک تماس بر اساس ثانیه است، به طور مثال هزینه یک تماس 30 ثانیه‌ای با سیم‌کارت دانشجو، 27.45 ریال خواهد بود.

تعرفه پیام کوتاه و اینترنت

تعرفه مکالمات بین الملل نیز برای سیم‌کارت‌های دانشجویی همانند سیم‌کارت‌های اعتباری بوده و تغییری نکرده است.

چگونه سیم‌کارت دانشجویی بخریم؟

همین ابتدا لازم است تاکید کنیم سیم‌کارت دانشجویی صرفا به دانشجویان تعلق می‌گیرد. هر فرد تنها یک بار می‌تواند از این طرح استفاده کند و در صورت خرید بیشتر امکان فعالسازی وجود نخواهد داشت.

سیم‌کارت ویژه دانشجو همراه اول را می‌توانید به دو طریق تهیه کنید. روش اول حضوری بوده و بایستی با مدارک هویتی خود به همراه کارت دانشجویی، به یکی از مراکز فروش و خدمات همراه اول در سراسر کشور مراجعه کنید. اما اگر با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ترجیح می‌دهید در خانه بمانید، می‌توانید از طریق فروشگاه همراه اول این سیم‌کارت را تهیه کنید که به صورت رایگان برای شما ارسال می‌شود.

پس از مراجعه به فروشگاه همراه اول و انتخاب سیم‌کارت ویژه دانشجویی، بایستی پیش‌ کد و سرشماره سیم‌کارت را انتخاب و سپس از بین شماره‌های نمایش داده شده، شماره دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سپس با مطالعه شرایط و قوانین خرید محصولات همراه، تیک موافقت آن را بزنید و به سبد خرید خود اضافه کنید.

در صفحه جدید بایستی نوع فعالسازی سیم‌کارت دانشجویی را مشخص کنید. اگر سیم‌کارت دیگری در هر یک از اپراتورها به نام شما باشد، با انتخاب گزینه «درب منزل»، نیازی به مراجعه به مراکز فروش همراه اول نخواهید داشت. سپس جهت ادامه ثبت‌نام و تسویه حساب بایستی وارد فروشگاه همراه اول شوید.

در این مرحله بایستی شماره تلفنی را که به نام شما است وارد کرده و پس از دریافت رمز یکبار مصرف و درج آن به مرحله بعد بروید.

در صفحه جدید بایستی اطلاعات ثبت‌نامی خود را از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شهر و آدرس محل سکونت و ... را وارد کرده و سپس گزینه «ثبت اطلاعات و ادامه خرید» را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی بایستی آدرسی که مایلید سیم‌کارت را آنجا تحویل بگیرید وارد کنید.

با بازبینی سفارش خود از قبیل شماره سیم‌کارت، نوع فعالسازی و آدرس محل تحویل، می‌توانید سفارش خود را نهایی کرده و با مراجعه به مرحله تسویه حساب، مبلغ 10هزار تومان را از طریق درگاه اینترنتی، پرداخت کنید.

لازم به ذکر است سفارش شما ظرف 3 تا 5 روز کاری ارسال می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی