ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳ پرو مکس
تکنولوژی

سود اپل از بازار بازی‌ها بیشتر از سونی، مایکروسافت، نینتندو و اکتیویژن است

بر اساس گزارشی جدید، سودآوری اپل از بازار بازی‌ها از خیلی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه گیم بیشتر بوده است. کوپرتینویی‌ها در سال مالی ۲۰۱۹ با اپ استور به سودی بیشتر از مجموع نینتندو، ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

بر اساس گزارشی جدید، سودآوری اپل از بازار بازی‌ها از خیلی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه گیم بیشتر بوده است. کوپرتینویی‌ها در سال مالی ۲۰۱۹ با اپ استور به سودی بیشتر از مجموع نینتندو، مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد و سونی دست یافته بودند.

دادگاه اپل و اپیک گیمز جزئیات زیادی را درباره سازوکارهای اپل فاش کرد. حالا وال استریت ژورنال در یک گزارش تحلیلی برخی از این اطلاعات را بررسی و اعلام کرده که سود اپل در بازار بازی‌ها خیلی بیشتر از رقبای این شرکت بوده است. این نشریه می‌گوید اپل در سال ۲۰۱۹ حدود ۸.۵ میلیارد دلار از حوزه بازی‌ها سود عملیاتی داشته است. با این حال، کوپرتینویی‌ها در دادگاه گفته بودند که حاشیه سود عملیاتی اعلام‌ شده نادرست و فراتر از واقعیت بوده است.

این گزارش می‌گوید رقم سود اپل حدود ۲ میلیارد دلار از سود عملیاتی بازی‌های سونی، اکتیویژن، نینتندو و مایکروسافت در همان بازه زمانی مشابه یک ساله بیشتر بوده است. آمار مربوط به این شرکت‌ها از داده‌های موجود در اسناد ثبتی به دست آمده و فقط آمار مایکروسافت با توجه به تخمین تحلیلگران محاسبه شده است.

اپل در واکنش به این گزارش می‌گوید رقم حاشیه سود عملیاتی که در دادگاه اعلام شده از تحلیل‌هایی به دست آمده که هزینه‌های مربوط به اپ استور را در نظر نگرفته‌اند. تحلیل حاضر همه درآمدهای مربوط به بازی‌ها را لحاظ کرده، اما فقط کسر کوچکی از هزینه‌های احتمالی را در نظر گرفته است.

بازی‌ها بخش بزرگی از درآمد اپ استور را تشکیل می‌دهند. طبق بررسی‌های شرکت «سنسور تاور»، اپل در طول یک سال ۱۵.۹ میلیارد دلار از این فروشگاه درآمد داشته که ۶۹ درصد آن مربوط به بازی‌ها بوده است. بر اساس داده‌های دادگاه، اپل در سال ۲۰۱۹ از اپ استور ۱۲.۳ میلیارد دلار سود عملیاتی به دست آورده است.

قاضی دادگاه اپل و اپیک در رای نهایی خود یادآور شد که اپل با سهم بازار بالغ بر ۵۵ درصدی و حاشیه سود بسیار بالا وضعیت خیلی خوبی دارد، اما اپیک نتوانسته ثابت کند که این شرکت در قالب یک شرکت انحصارطلب درآمده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی