ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ناکامی آئودی RS e-tron GT در تست گوزن

آئودی RS e-tron GT تازه‌ترین مدلی است که توسط نشریه اسپانیایی km77 تست شده؛ شاید فکر کنید با توجه به درخشش اکثر خودروهای برقی در تست گوزن و مشخصاتی فنی RS e-tron GT، این سوپر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

آئودی RS e-tron GT تازه‌ترین مدلی است که توسط نشریه اسپانیایی km77 تست شده؛ شاید فکر کنید با توجه به درخشش اکثر خودروهای برقی در تست گوزن و مشخصاتی فنی RS e-tron GT، این سوپر سدان الکتریکی هم توانسته رکوردی عالی ثبت کند. اما در عمل، نتیجه به شکل دیگری رقم خورده و محصول جدید ارباب حلقه‌ها در این تست ناکام باقی مانده است!

حتما می‌دانید که لازمه قبولی در تست گوزن km77 دستیابی به رکورد حداقل 77 کیلومتر در ساعت است، ولی همانگونه که در ویدیوی ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، آئودی RS e-tron GT نمی‌تواند رکوردی بهتر از 75 کیلومتر در ساعت را ثبت کند!

چنانچه بخواهیم مقایسه‌ای بین رکورد RS e-tron GT و دیگر مدل‌ها داشته باشیم، باید بگوییم این خودرو عملکردی تقریبا مشابه با ب‌ام‌و M4 Competition به نمایش گذاشته؛ البته نماینده باواریایی‌ها کمی بهتر ظاهر شده و رکورد 76 کیلومتر را از خود برجای گذاشته است. نکته تامل‌برانگیز اینکه رکورد RS e-tron GT مشابه با نسل اول مرسدس بنز A کلاس است، همان نسلی که با عملکرد فاجعه‌بار خود رسوایی بزرگی را برای اشتوتگارتی‌ها به بار آورد!

از میان مدل‌هایی که در ارزیابی‌های اخیر توانسته‌اند رکوردی عالی ثبت کنند، باید به تسلا مدل 3 و فورد فوکوس اشاره کنیم. این دو خودروی آمریکایی موفق به ثبت رکورد 83 کیلومتر در تست گوزن km77 شده‌اند. کیا استینگر و فورد پوما ST هم به ترتیب با رکوردهای 82 و 81 کیلومتر در رده‌های بعدی قرار دارند. جالب‌تر آنکه برادر ناتنی RS e-tron GT یعنی پورشه تایکان توربو S در تست همین نشریه با رکورد 78 کیلومتر به کار خود پایان داده است!

بد نیست اشاره کنیم آئودی مانور ویژه‌ای روی RS e-tron GT داده و آن را حاصل ترکیب چند کلاس می‌داند. این خودرو در عین شتابگیری فوق سریع، فضای کافی برای سفرهای خانوادگی دارد و کابین لوکس آن انباشته از جدیدترین تکنولوژی‌هاست.

این را هم یادآوری کنیم قدرت پیشرانه RS e-tron GT در حالت تقویت لحظه‌ای به 637 اسب بخار می‎‌رسد؛ با اتکا به این پیشرانه برقی قدرتمند سدان الکتریکی آئودی صفر تا 60 مایل را در عرض 3.1 ثانیه طی می‌کند. این خودرو طبق استاندارد EPA با شارژ کامل تا 373 کیلومتر را پشت سر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی