ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک فدراسیون بحرین
تکنولوژی

رییس هیات مدیره شاتل درباره افت کیفیت اینترنت: ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور افزایش نداشته است

رییس هیات مدیره شرکت شاتل امشب (۱۹ مهر) در یک گفتگوی زنده اینستاگرامی با دیجیاتو، ضمن اشاره به افت کیفیت اینترنت در کشور و اعتراض‌های مردم نسبت به این موضوع، اعلام کرد که از دو ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۲۱

رییس هیات مدیره شرکت شاتل امشب (۱۹ مهر) در یک گفتگوی زنده اینستاگرامی با دیجیاتو، ضمن اشاره به افت کیفیت اینترنت در کشور و اعتراض‌های مردم نسبت به این موضوع، اعلام کرد که از دو ماه پیش و زمان شروع فعالیت وزیر ارتباطات جدید تا به امروز پهنای باند اینترنت کشور افزایش نداشته است. او گفت مجوز این افزایش ظرفیت پهنای باند، باید از سمت شورای عالی فضای مجازی صادر شود و چنین اتفاقی تا امروز رخ نداده است.

به گفته «محمدحسن شانه‌ساز زاده» این موضوع می‌تواند به طرح صیانت مرتبط باشد. او تاکید کرد که آنها برای حل این چالش درخواست ملاقات با وزیر جدید ارتباطات داشته‌اند اما «عیسی زارع پور» فعلا با هیچ یک از شرکت‌های اینترنتی جلسه‌ای نداشته است.

«محمدحسن شانه ساززاده» که مهمان برنامه لایو اینستاگرامی «آنتک» دیجیاتو بود ضمن تایید افت کیفیت اینترنت در کشور آن را مربوط به کم آوردن پهنای باند در اینترنت بین‌الملل دانست و تاکید کرد هیچ محدودیتی برای ترافیک داخل به وجود نیامده و تمام محدودیت‌ها مربوط به اینترنت بین‌الملل است. او در پاسخ به پرسش دیجیاتو گفت: «در زمان‌های پیک تایم پهنای باند زیرساخت پر می‌شود و هفته پیش با رگولاتوری جلسه داشتیم و این مشکل را به آنها گفتیم. ظاهرا آپگرید پهنای باند دو ماهی است که در زیرساخت انجام نشده و همه سرویس‌دهنده‌ها با پر شدن ظرفیت اینترنت در زیرساخت مواجه هستند.»

به گفته شانه ساز زاده، ترافیک اینترنت در کشور بین هفت تا ده درصد به طور ماهیانه افزایش پیدا می‌کند و ظاهرا افزایش پهنای باند باید با مجوز نهادهای بالا دستی مثل شورای عالی فضای مجازی صورت بگیرد: «این آپگرید هنوز انجام نشده و کسی نمی‌داند مجوز آن کی صادر می‌شود.»

او به دیجیاتو گفت هیچ توضیحی به اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت داده نشده که چرا این مجوز صادر نمی‌شود اما حدس می‌زند که این موضوع به خاطر طرح صیانت است: «برای اینکه ممکن است سیاست به این سمت برود که ترافیک اینترنت محدود شود و ترافیک اینترنت بین‌الملل زیاد رشد نکند.»

به گفته شانه‌ساز این آپگرید در پهنای باند کشور معمولا هر سه ماه یکبار رخ می‌داد تا ارائه دهندگان اینترنت با محدودیت سرعت مواجه نشوند: «این درست که طرح صیانت هنوز تایید نشده اما این طرح بیشتر یک ایدئولوژی است که پشت آن این تفکر وجود دارد که اینترنت بین‌الملل با محدودیت مواجه شود. این طرز تفکر چند سالی است که وجود دارد و قبلا این اتفاق رخ نمی‌دهد اما وزیر جدید که روی کار آمدند شاید هنوز وقت نکردند به این جزییات بپردازند. ما خیلی وقت است که از وزیر ارتباطات خواستیم تا جلسه‌ای داشته باشیم اما هنوز جوابی به ما ندادند و با اینکه با استارتاپ‌ها جلسه گذاشتند اما با FCPها جلسه‌ای نداشتند اما معاون ایشان یعنی فلاح جوشقانی در جریان این مشکلات هستند.»

شانه ساز زاده در پاسخ به این پرسش که آیا FCPها به خود شورای عالی فضای مجازی مراجعه کردند یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «این موضوع دست ما نیست و خود زیرساخت باید پیگیری کند و این کار از دست ما خارج است.» او بار دیگر تاکید کرد که وزیر ارتباطات هنوز به آنها هیچ زمانی برای برقراری جلسه اعلام نکرده است: «ما خدمت وزیر به عنوان شرکت نماوا حضور داشتیم اما به عنوان FCP شاتل هنوز جلسه‌ای با ایشان نداشتیم و نزدیک یک ماه است که درخواست کتبی ما برای برگزاری یک جلسه، بی‌پاسخ باقی مانده است.»

شانه‌ساز زاده امشب (۱۹ مهر) در یک لایو اینستاگرامی با دیجیاتو شرکت کرد که موضوعات مربوط به کیفیت اینترنت در چند دقیقه ابتدای لایو مطرح شد. می‌توانید ۱۰ دقیقه ابتدای این برنامه زنده که به موضوع کیفیت اینترنت اختصاص داشت را از اینجا ببینید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۰ مهر ۱۴۰۰

    اگر چیلی تند است از بوستان است
    وگر ‌ترنت کند است از دوستان است

  • haashmo
    haashmo | ۱۹ مهر ۱۴۰۰

    روزی میرسه که مثلاً الان میزنی گوگل دات کام و یک ساعت بعد برمیگردی میبینی هنوز باز نشده.این خط و این نشون.

    • expire expre
      expire expre | ۲۰ مهر ۱۴۰۰

      الانم همینه میرن واسه قطع نت پله پله تا پایان 1400 نت به صورت کامل قطع میشه . برنامشون همینه مدت ها پیش گفتم و همین خواهد شد.

مطالب پیشنهادی