ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: برای ارتقای طرح صیانت حضور فعالی خواهیم داشت

وزیر ارتباطات ضمن برشمردن نقاط مثبت طرح صیانت اعلام کرده این طرح نقاط چالش برانگیز زیادی هم دارد و باید مورد بررسی قرار بگیرد. او تاکید کرده وزارت ارتباطات نماینده‌ای در جلسات بررسی طرح خواهد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۲

وزیر ارتباطات ضمن برشمردن نقاط مثبت طرح صیانت اعلام کرده این طرح نقاط چالش برانگیز زیادی هم دارد و باید مورد بررسی قرار بگیرد. او تاکید کرده وزارت ارتباطات نماینده‌ای در جلسات بررسی طرح خواهد داشت و این وزارتخانه قصد دارد تا حضور فعالی برای ارتقای طرح صیانت داشته باشد.

به گزارش دیجیاتو «عیسی زارع‌پور» روز جمعه در حاشیه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها که در پژوهشگاه ارتباطات برگزار می‌شود، به ایرنا گفته که نماینده این وزارتخانه برای روز یکشنبه که زمان رسیدگی به طرح صیانت توسط مجلس اعلام شده معرفی شده است. او تاکید کرده که وزارت ارتباطات حضور فعالی برای ارتقای طرح صیانت خواهد داشت. شایان ذکر است که هویت این نماینده اعلام نشده است.

زارع پور ضمن اشاره به این موضوع که هنوز مورد صد در صد مکتوبی وجود ندارد و باید کمیسیون جلساتی برگزار کند تا طرح از حالت پیش نویس فعلی خارج شود گفته که این طرح نقاط مثبت زیادی دارد اما نقاط چالش برانگیز آن هم باید مورد بررسی قرار بگیرد. زارع پور تصریح کرده که درباره طرح صیانت نظرات جدی دارد: «با توجه به فضای همراهی و نخبگانی که در مجلس وجود دارد می‌توان به نتایج خوبی دست یافت.»

وزیر ارتباطات تاکید کرد: «فناوری اطلاعات برای کشور فرصت است و باید از آن برای ارتقا کارآمدی و بهبودی زندگی مردم استفاده کرد. نگاه دولت سیزدهم نیز این است که از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.»

به گزارش دیجیاتو، طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» نخستین بار ششم تیر سال جاری با همین عنوان در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شد و بررسی آن تا کنون ادامه یافته است. این پیش نویس یک بار دچار تغییراتی شده اما همچنان منتقدان سرسختی چه داخل مجلس و چه در بدنه دولت و بخش خصوصی دارد. این مخالفین معتقدند که طرح صیانت باعث محدودسازی می‌شود. گفتنیست کارزاری اینترنتی نیز پیرامون مخالفت با این طرح به وجود آمده که تاکنون بیش از یک میلیون امضا در آن جمع آوری شده است. ناگفته نماند مدافعان طرح، هدف طرح را نه محدودسازی که راهی برای ساماندهی فضای اینترنت اعلام کرده‌اند.

زارع پور پیش‌تر نیز درباره طرح صیانت اعلام کرد بود که «در همه سال‌های گذشته مردم را در این فضا تنها رها کردیم در حالیکه هیچ جای دنیا مردم را اینطور رها نمی‌کنند.» به گفته زارع پور این طرح نکات مثبتی دارد اما برای بهبود آن باید اقداماتی انجام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • hector_k2
    hector_k2 | ۲۴ مهر ۱۴۰۰

    چرا نظرات مردم رو سانسور میکنید در مورد این طرح ؟
    اگر قرار نیست نظرات مردم رو نشر بدید لطفا کامنت ها رو ببنید

  • میلاد باقری
    میلاد باقری | ۲۳ مهر ۱۴۰۰

    تو رو خدا این طرح رو اجرا نکنید کسب و کار ما نابود میشه دیگه نمیدونم از چه راهی باید پول در بیارم و شکم زن و بچم رو سیر کنم، خواهش میکنم به گوش مسئولین برسونین. مشکل اصلی ما اقتصاد خراب و گرانیه نه اینترنت...

  • میلاد باقری
    میلاد باقری | ۲۳ مهر ۱۴۰۰

    تو رو خدا این طرح رو اجرا نکنید کسب و کار ما نابود میشه دیگه نمیدونم از چه راهی باید پول در بیارم و شکم زن و بچم رو سیر کنم، خواهش میکنم به گوش مسئولین برسونین

    • expire expre
      expire expre | ۲۴ مهر ۱۴۰۰

      باشه حتما به گوششو.ن میزسون ولی دایورت میکنن به سمت تخم مرغ چپشون آخه داداش چه دل خوش و خجسته ای داری.مسئولین؟اصلا معنی و مفهوم مسئول رو میدونی؟ و اینکه به چشم های این موجود نگاه کردی!!!اصلا انسانیتی تو چشماش نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی