ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ماموریت لوسی ناسا با موفقیت پرتاب شد؛ انتظار چهار ساله برای اولین دیدار با سیارک‌ها

ماموریت لوسی ناسا دقایقی پیش با موفقیت پرتاب شد و در مسیرش به سوی سیارک‌های اطراف مشتری قرار گرفت. این فضاپیما امروز در ساعت ۱۳:۰۴ به وقت تهران از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

ماموریت لوسی ناسا دقایقی پیش با موفقیت پرتاب شد و در مسیرش به سوی سیارک‌های اطراف مشتری قرار گرفت. این فضاپیما امروز در ساعت ۱۳:۰۴ به وقت تهران از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدای آمریکا با راکت اطلس ۵ پرتاب شد و با موفقیت کامل در مدار قرار گرفت و حالا در مسیر خود به سوی تروجان‌های مشتری است.

هدف اصلی این ماموریت، بازدید از دو گروه سیارکی در اطراف سیاره مشتری به نام «تروجان‌ها» است تا حقایق بیشتری را از نحوه شکل‌گیری منظومه شمسی در اختیارمان قرار دهد. محققان و دانشمندان معتقدند که این سیارک‌ها از قدیمی‌ترین اجرام منظومه ستاره‌ای ما و در واقع باقی مانده‌های مواد تشکیل‌دهنده سیاره‌های بیرونی مثل مشتری و زحل هستند.

البته باید گفت که دانشمندان احتمال می‌دهند این اجرام، مواد ارگانیک موردنیاز برای شکل‌گیری زمین اولیه را هم فراهم کردند. با این حال، تا سال ۲۰۲۵ میلادی که لوسی اولین ملاقات نزدیک را با سیارک‌های هدف خود نداشته باشد و اطلاعات تکمیلی به زمین ارسال نکند، هیچ کدام از این فرضیه‌ها مورد تائید نیستند.

لوسی در طول ماموریت ۱۲ ساله خود به هشت سیارک سفر می‌کند و با ابزار علمی خود آن‌ها را کاوش و بررسی می‌کند. لوسی اولین ماموریت در کل تاریخ فضایی دنیاست که به این تعداد مقاصد مختلف در اطراف خورشید فرستاده می‌شود. علاوه بر این باید گفت که لوسی اولین فضاپیمایی است که به ملاقات نیاکان ما در منظومه شمسی می‌رود و آن‌ها را از نزدیک بررسی می‌کند.

اسم ماموریت لوسی از روی فسیل معروف نیای انسان برداشته شده که این فسیل، یعنی لوسی در زمانی که کشف شد، اطلاعات بی‌نظیری از تکامل انسان در اختیارمان قرار داد. فضاپیمای لوسی درست مثل این فسیل، دانش ما از منشاء سیارات را دگرگون خواهد کرد و اطلاعات جدیدی از چگونگی شکل‌گیری منظومه شمسی در اختیارمان قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی