ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

راکت آژانس فضایی روسیه بار دیگر باعث تغییر محور ایستگاه فضایی بین‌المللی شد

ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از آزمایش راکت سایوز MS-18 روسیه جابه‌جا و از محور خود خارج شد. این آزمایش که در روز جمعه انجام شد، به دلیل طولانی شدن مدت زمان آزمایش، ایستگاه فضایی را ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از آزمایش راکت سایوز MS-18 روسیه جابه‌جا و از محور خود خارج شد. این آزمایش که در روز جمعه انجام شد، به دلیل طولانی شدن مدت زمان آزمایش، ایستگاه فضایی را از مدار خود خارج کرد. با این حال، آژانس فضایی Roscosmos روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرسنل ایستگاه فضایی طی انجام این عملیات در خطر نبودند.

اعضای تیم ناسا و روس‌کاسموس توانستند ۳۰ دقیقه بعد از این اتفاق در ساعت ۱۲:۴۳ بعد از ظهر به وقت تهران، کنترل ایستگاه فضایی را دوباره به دست آورند. در یک سال گذشته، این دومین باری است که چنین اتفاقی در ایستگاه فضایی می‌افتد و این بار، راکتی باعث این حادثه شد که قرار است امروز به زمین بازگردد.

شروع این حادثه زمانی بود که فضانورد «اولگ نوویتسکی» در حال تست موتورهای سایوز MS-18 بود که از قبل به ایستگاه فضایی متصل شده بود. سخنگوی ناسا درباره این اتفاق گفت که برخلاف انتظارات، موتور راکت بیشتر از مدت زمان کل آزمایش روشن ماند و این حادثه را ایجاد کرد.

چند ماه پیش هم موتورهای ماژول ناوکا روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به طور غیرقابل کنترلی روشن شدند و ایستگاه را حدود ۴۵ درجه چرخاندند. ناسا همان موقع اعلام کرد که چنین حوادثی نادر هستند و همیشه اتفاق نمی‌افتند.

در روز ۱۳ مهرماه امسال، بازیگر روسی برای فیلمبرداری چند سکانس به ایستگاه فضایی رفت و قرار است تا با راکت سایوزی که منجر به این حادثه شد، به زمین برگردد. این اتفاق، برنامه فیلمبرداری را نیز به عقب انداخت و تاخیری در زمانبندی‌ها ایجاد کرد. ناسا اعلام کرد که با وجود این مشکلات، این راکت در همان زمان اعلام شده به زمین برمی‌گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی