ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک آزمایش محدود کیف پول رمزارزی Novi را آغاز کرد

فیسبوک بالاخره پس از دو سال، آزمایش کیف پول رمزارزی Novi را آغاز کرد. این آزمایش به‌صورت محدود در ایالات متحده و گواتمالا انجام خواهد شد تا کاربران امکان آسان، ایمن و بدون کارمزد حواله‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

فیسبوک بالاخره پس از دو سال، آزمایش کیف پول رمزارزی Novi را آغاز کرد. این آزمایش به‌صورت محدود در ایالات متحده و گواتمالا انجام خواهد شد تا کاربران امکان آسان، ایمن و بدون کارمزد حواله‌های پولی را داشته باشند.

«دیوید مارکوس»، مدیر سرویس‌های پرداخت فیسبوک می‌گوید: «ما پایلوتی برای آزمایش قابلیت‌های اصلی کیف پول Novi و توانمندی‌های اجرایی خودمان در زمینه حمایت از مشتریان را آغاز کرده‌ایم. امیدواریم که این سازوکار روش جدید استفاده از استیبل‌کوین‌ها به عنوان یک راهکار پرداخت را نشان دهد و فراتر از کاربردهای امروزی آن‌ها باشد.»

راه‌اندازی کیف پول Novi حتی به‌صورت محدود گامی مهم در زمینه اجرای برنامه‌های رمزارزی فیسبوک خواهد بود که مدت‌هاست به تعویق افتاده. رمزارز Diem (با نام قبلی Libra) در حال حاضر فعال نمی‌شود و فعلا باید با مقاومت‌هایی که از سوی نهادهای قانونی در سراسر دنیا مواجه شده دست و پنجه نرم کند.

در این پایلوت از استیبل‌کوین Pax Dollar با نماد USDP استفاده می‌شود. مارکوس می‌گوید این استیبل‌کوین بیش از سه سال عملکرد موفقیت‌آمیز داشته و دارای ویژگی‌های قانونی مناسبی است. این مدیر فیسبوک می‌گوید شرکت آن‌ها در مسیر اجرای این پایلوت با صرافی کوین‌بیس همکاری خواهد کرد.

با این وجود، خبر راه‌اندازی کیف پول Novi انتقادات تازه‌ای را از سوی سیاستمداران به دنبال داشته است. پنج نماینده دموکرات دیروز با ارسال نامه‌ای به فیسبوک خواستار توقف سریع پایلوت Novi شدند و تاکید کردند که Diem نباید وارد بازار شود. در این نامه به ادعای اخیر مدیر سابق فیسبوک اشاره شده که گفته بود این شرکت سودآوری را نسبت به رفاه کاربران ترجیح می‌دهد. این نمایندگان می‌گوید:

«در شرایطی که اثبات شده توانایی فیسبوک برای مدیریت ریسک و در امان نگه داشتن کاربران کاملا ناکافی بوده، نمی‌توان به این شرکت اعتماد کرد که بتواند مدیریت یک سیستم پرداخت یا ارز دیجیتالی را برعهده بگیرد.»

سخنگوی فیسبوک در واکنش به این نامه گفت این شرکت مشتاقانه به اظهارنظر نمایندگان پاسخ خواهد داد، ولی فعلا اطلاعات درباره واکنش رسمی فیسبوک منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی