ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک تراشه تنسور گوگل از عملکرد ضعیف‌ترش نسبت به A12 اپل خبر می‌دهد

بنچمارکی که به‌تازگی از تراشه اختصاصی تنسور گوگل منتشر شده شایعاتی را تایید می‌کند که پیش‌تر درباره این چیپست وجود داشت. تنسور سریع‌ترین تراشه بازار نیست و حتی از A12 بایونیک اپل که سه سال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

بنچمارکی که به‌تازگی از تراشه اختصاصی تنسور گوگل منتشر شده شایعاتی را تایید می‌کند که پیش‌تر درباره این چیپست وجود داشت. تنسور سریع‌ترین تراشه بازار نیست و حتی از A12 بایونیک اپل که سه سال پیش به بازار آمد، سرعت کمتری دارد.

بر اساس توییت کاربری به نام 9lekt، نتایج بنچمارک گیک‌بنچ ۵ نشان می‌دهد که تراشه A12 بایونیک اپل حتی بعد از سه سال در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای تراشه تنسور گوگل را شکست می‌دهد. حالا سوالی که در ذهن کاربران پیش آمده این است که چرا گوگل با کوالکام همکاری نکرد تا از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کند.

گوگل با اسنپدراگون ۸۸۸ حداقل می‌توانست با سایر محصولات اندرویدی رقابت کند. ولی فراموش نکنید که نتیجه یک بنچمارک به تنهایی کافی نیست و گاهی اوقات باید منتظر عملکرد یک تراشه در دنیای واقعی باشیم. گوگل با تراشه تنسور شاید توان اجرایی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را فدا کرده باشد، اما به خاطر کنترل بیشتری که بر سخت‌افزار و نرم‌افزار پیدا کرده، می‌تواند عملکرد روان‌تری در اجرای سیستم عامل داشته باشد.

امتیاز پایین تنسور در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای احتمالا به هسته‌های کم‌مصرف گوگل مربوط است. شاید گوگل عمدا قدرت این تراشه را پایین آورده تا عمر باتری پیکسل ۶ و ۶ پرو افزایش یابد. این شرکت احتمالا برنامه متفاوتی برای تراشه تنسور داشته است.

کاربری به نام Yogesh Brar در توییتر می‌گوید تراشه تنسور محصولی شبیه به اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام است و قصد رقابت با اسنپدراگون ۸۸۸ را ندارد. تمرکز گوگل روی یادگیری ماشینی بوده تا قدرت عملکرد هوش مصنوعی با تراشه‌های پرچمدار بازار برابری کند. او یادآور شده که پردازشگر گرافیکی Mali در این چیپست در زیر فشار عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

با این حال، تا زمانی که پیکسل ۶ و ۶ پرو رسما به بازار نیایند و مورد بررسی قرار نگیرند، نمی‌توانیم اظهارنظر دقیقی درباره عملکرد تراشه تنسور داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی