ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دنا پلاس توربو
خودرو

دنا پلاس توربو دنده‌ای با امکانات جدید به بازار می آید؛ بررسی مزایا و معایب دنا پلاس توربو [تماشا کنید]

این اولین قسمت از مجموعه ویدیوهای گاراژ است. این مجموعه به خودروهای موجود در بازار و خدمات جانبی اختصاص دارد و برای نخستین برنامه به سراغ دنا پلاس توربو رفته ایم که یکی از خودروهای ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

این اولین قسمت از مجموعه ویدیوهای گاراژ است. این مجموعه به خودروهای موجود در بازار و خدمات جانبی اختصاص دارد و برای نخستین برنامه به سراغ دنا پلاس توربو رفته ایم که یکی از خودروهای نسبتا جدید و کمتر شناخته شده بازار داخلی محسوب می شود. شاید برایتان این پرسش مطرح شده باشد که در شرایط رکود فعلی و نبود خودروهای تازه در بازار، چه لزومی به تولید یک برنامه ویدیویی بررسی خودرو وجود داشته است؟

پاسخ ما در بخش خودرو دیجیاتو به این پرسش این است که در شرایط رونق اقتصادی، معمولا فرصتی برای بررسی شماری از خودروهای عمدتا تولید داخل دست نمی داد اما حالا و در دوران سخت دوران تحریم، فرصت مناسبی است که برخی از نکات خاصی که معمولا از چشم رسانه ها پنهان می ماند، در مجموعه گاراژ مطرح شود.

از سوی دیگر به نظر می رسد که وجود یک منبع بی طرف برای بررسی نکات مثبت و منفی می توانست حائز اهمیت باشد. چرا که در پاره ای از موارد، قدرت تبلیغاتی خودروسازان مانع مطرح شدن برخی مسائل در خصوص محصولات حاضر در بازار می شود، اما خوشبختانه در خصوص بخش خودرو دیجیاتو چنین مانعی وجود ندارد و از این رو ما تصمیم گرفتیم تا در گاراژ، آزادانه تر از همیشه به شرح حال خودروهای موجود در خیابان های کشور بپردازیم.

دنا پلاس توربو

البته گفتنی است که بررسی های گاراژ تنها به خودروها نو و صفر کیلومتر خلاصه نمی شود و سعی ما بر این است که شماری از خودروهای دست دوم را نیز در این مجموعه بگنجانیم و به هزینه های نگهداری و عیب های رایج آن ها بپردازیم.

آشنایی با مجموعه های خدماتی در گوشه و کنار بازار خودرو نیز بخش دیگری از اهداف مجموعه گاراژ را برای پوشش وضعیت داخل ایران شامل می شود. ظرف چندماه اخیر، بررسی ویدیویی خودروهای خارج از کشور نیز به لطف دوستانی از مجموعه گاراژ بخری و همکاری های کم نظیر فریبرز رفیعی از کشورهای آمریکا و آلمان ممکن شده که زمینه پوشش نسبتا کامل بخش خودرو دیجیاتو را از گوشه و کنار جهان فراهم آورده است.

طبیعتا در این مسیر پذیرای نقطه نطرات تمامی همراهان قدیمی دیجیاتو هستیم و تمام تلاش خود را به کار می بندیم که در سخت ترین روزهای بازار خودرو ایران، رسالت اطلاع رسانی خود را به نحو احسن انجام دهیم، به امید آنکه در آینده ای نه چندان دور، اطلاع رسانی های حرفه ای زمینه ساز گشایش شرایط بازار شود.

در اولین قسمت از مجموعه ویدیویی گاراژ، دنا پلاس توربو را برگزیدیم که عملا بالاترین محصول داخلی ایران خودرو به شمار می آید و به دلیل وقوع دور اخیر تحریم ها، تاکنون کمتر به آن در رسانه های ویدیویی پرداخته شده است.

دنا پلاس توربو هم اکنون تنها در نسخه دنده دستی عرضه می شود اما زمزمه عرضه آن در نسخه اتوماتیک نیز وجود دارد، با این حال حتی نمونه نسبتا ساده دنده ای نیز با مشکلاتی مواجه است که زمینه نارضایتی برخی از مالکین و خریداران این خودرو را به وجود آورده است.

دنا پلاس توربو دنده‌ای با امکانات جدید به بازار می آید [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

گفته می‌شود ایران‌خودرو قصد دارد در طی ماه‌های آینده تعهدات مربوط به دنا پلاس توربو دنده‌ای را با نسخه جدیدی از این سدان خانوادگی به‌روز کند. به همین جهت نیز دور از انتظار نیست که به مشتریان این سری از پیش‌فروش‌های ایران‌خودرو نسخه‌ای از دنا پلاس توربو دنده دستی تحویل داده شود که از امکانات جدید و بیشتری برخوردار است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در نسخه جدید، جعبه دنده ۶ سرعته دستی جایگزین جعبه دنده ۵ سرعته شده و تولید نسخه ۵ سرعته نیز با توقف تولید مواجه خواهد شد.

نسخه جدید دنا پلاس توربو دنده دستی که به زودی شاهد تحویل آن به مشتریان ایران‌خودرو خواهیم بود از امکانات بیشتری نسبت به نسخه فعلی بهره‌مند است. از جمله این امکانات می‌توان به جعبه فرمان EPS اشاره کرد. این فرمان کمک برقی که جایگزینی برای نسخه هیدرولیکی است پیش از این در خودروهایی همچون دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک، پژو ۲۰۷i و رانا پلاس پانوراما مورد استفاده قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Ali M
    Ali M | ۷ آبان ۱۴۰۰

    در مقایسه با اتومات که قیمت عجیب بیشتری داره کدوم بهتر هست ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی