ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل می‌گوید در دنیای گیم با پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو رقابت می‌کند

اپل در پرونده‌ای اعلام کرده که محصولات این شرکت با پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو به عنوان یک پلتفرم بازی رقابت می‌کند. در حالی که کوپرتینویی‌ها تاکنون تنها برای جلب توسعه‌دهندگان با اندروید و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

اپل در پرونده‌ای اعلام کرده که محصولات این شرکت با پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو به عنوان یک پلتفرم بازی رقابت می‌کند. در حالی که کوپرتینویی‌ها تاکنون تنها برای جلب توسعه‌دهندگان با اندروید و ویندوز رقابت می‌کردند، اکنون گفته می‌شود که حدود ۷۰ درصد درآمد اپ استور توسط بازی‌ها تامین می‌شود.

در دادگاه اپل و اپیک گیمز که در سال جاری در جریان بود، رقبای این شرکت موضوع مهمی در بحث ضد انحصار محسوب می‌شدند و کوپرتینویی‌ها در این دادگاه استدلال کردند که هیچ انحصاری وجود ندارد زیرا اپ استور در حال رقابت با سایر پلتفرم‌های بازی است که بازی فورتنایت، محصول اپیک را ارائه می‌کنند. با این وجود در آن زمان، غول فناوری از کنسول‌های موجود در بازار به عنوان رقبای خود یاد نکرده بود.

در نهایت، قاضی دادگاه حکم داد که اپل انحصاری در بازار «تراکنش‌های درون برنامه‌ای بازی‌ها» ندارد اما به شرکت دستور داد تا رویه‌های تجاری خود را تغییر دهد و توسعه‌دهندگان بتوانند از روش‌های پرداخت دیگری استفاده کنند. اپیک گیمز و اپل هم اکنون در حال اعتراض به این حکم هستند.

پلتفرم بازی

در این گزارش همچنین میزان درآمد اپل از بازی‌ها نیز مشخص شده است. طبق حکم دادگاه، حدود ۷۰ درصد از کل درآمد اپ استور به واسطه بازی‌ها تامین می‌شود که این میزان تنها توسط کمتر از ۱۰ درصد کاربران استور اپل کسب شده است.

اپل همچنین به مرور زمان توجه خود نسبت به طرفداران بازی‌های موبایل را افزایش داده است. برای مثال گوشی‌های جدید آیفون ۱۳ پرو علاوه بر چیپست بسیار قدرتمند A15 Bionic، از نمایشگری بهره می‌برند که نرخ تازه‌سازی بالایی را ارائه می‌کند؛ دو ویژگی بسیار محبوب در بین گیمرها.

طبق تحلیل‌های انجام شده، اپ استور در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۴ میلیارد دلار فروش داشته است. وال استریت ژورنال نیز در ماه‌های گذشته گزارش کرده بود که اپل در بخش بازی، بیشتر از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، نینتندو، اکتیویژن بلیزارد و سونی سود می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Armin Tabaee
    Armin Tabaee | ۸ آبان ۱۴۰۰

    به سونی نمیرسه اپل داغونه در زمینه گیم

  • realtime
    realtime | ۸ آبان ۱۴۰۰

    هر چی رقیب بیشتر، کیفیت بهتر.

مطالب پیشنهادی