ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخی مک‌های قدیمی پس از نصب مک او اس مانتری، از کار می‌افتند

اپل هفته گذشته جدیدترین نسخه مک او اس یعنی مانتری را منتشر کرد. حالا کاربران می‌گویند پس از نصب این سیستم عامل روی مک‌های قدیمی، دیگر نمی‌توانند با آن‌ها کار کنند و حتی دیگر روشن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

اپل هفته گذشته جدیدترین نسخه مک او اس یعنی مانتری را منتشر کرد. حالا کاربران می‌گویند پس از نصب این سیستم عامل روی مک‌های قدیمی، دیگر نمی‌توانند با آن‌ها کار کنند و حتی دیگر روشن نمی‌شوند. کاربران این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی و فروم‌های مختلف به اشتراک گذاشته‌اند.

شاید این موضوعی کمی برایتان آشنا باشد چرا که سال گذشته هم چنین اتفاقی رخ داد و با انتشار مک او اس بیگ سور، کاربران از بروز مشکل مشابهی در مدل‌های قدیمی مک‌بوک پرو خبر دادند. حالا کمتر از یکسال بعد، دوباره چنین مشکلی گریبان‌گیر کاربران شده است.

حداقل 10 کاربر در فروم پشتیبانی اپل گفته‌اند که پس از نصب مک او اس مانتری روی دستگاه‌شان، دیگر نمی‌توانند آن را روشن کنند. در یکی از این پست‌ها، کاربران زیادی چنین مشکلی را گزارش کرده‌اند. در توییتر هم گزارش‌های مشابه زیادی به چشم می‌خورد.

برای مثال یکی از کاربران با حساب توییتری «Susuyachan» گفته پس از نصب مک او اس مانتری روی مک‌بوک پرو خود، این لپ‌تاپ دیگر روشن نمی‌شود. یکی دیگر از کاربران گفته نصب این سیستم عامل روی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۰، آن را از بین برده است.

یکی از کاربران مک‌بوک پرو ۲۰۱۹ گفته در طی دو سال، دوبار سیستمش از کار افتاده. به گفته این کاربر با حساب توییتری «itsDannyLine»، این سیستم عامل پورت‌ها را از کار می‌اندازد و امکان شارژ دستگاه دیگر وجود ندارد.

این مشکل ظاهرا تنها مربوط به مک‌بوک‌ها نمی‌شود چرا که یکی از کاربران در ردیت گفته پس از نصب مک او اس مانتری روی آی‌مک ۲۰۱۷، دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد. یکی از راه‌حل‌هایی که در فروم پشتیبانی اپل وجود دارد، ریستور فریمور مک است.

طبق گزارش‌ها، این مشکلات برای کاربران مدل‌های قدیمی مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر، مک مینی و آی‌مک رخ می‌دهد و ظاهرا مدل‌های جدید مجهز به اپل سیلیکون، با چنین مواردی روبه‌رو نمی‌شوند.

اگر چنین مشکلی گسترده باشد، اپل باید برای آن بروزرسانی منتشر کند. در حال حاضر کوپرتینویی‌ها مشغول کار روی مک او اس ۱۲.۱ هستند، اما انتظار نداریم تا چند هفته آینده به دست کاربران برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی