ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن بیت‌بان؛ یک پله امن‌تر از همیشه

هر روز موارد بیشتری به لیست خدمات قابل انجام در پلتفرم موبایل اضافه می‌شوند و این به معنای جابجا شدن اطلاعات بیشتر است، بنابراین نگهداری و حفاظت از محتویات تلفن‌های همراه هم هر روز اهمیت ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

هر روز موارد بیشتری به لیست خدمات قابل انجام در پلتفرم موبایل اضافه می‌شوند و این به معنای جابجا شدن اطلاعات بیشتر است، بنابراین نگهداری و حفاظت از محتویات تلفن‌های همراه هم هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اپلیکیشن بیت‌بان یکی از اپ‌هایی است که به کاربران کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از تلفن همراه خود محافظت کنند.

محافظت از تلفن همراه راه‌های زیادی دارد و اپلیکیشن بیت‌بان هم مجموعه‌ای از گزینه‌ها را ارائه می‌دهد که شامل آنتی ویروس، بهینه و پاکسازی، حفاظت از رمز پویا، گالری مخفی، قفل برنامک‌ها، مدیریت دسترسی‌ها و امنیت برنامه‌ها است. در ادامه‌ی مطلب نگاهی دقیق‌تر به این ویژگی‌ها خواهیم داشت و عملکرد هر یک را بررسی می‌کنیم.

بخش آنتی ویروس که با نام «امنیت من» در اپلیکیشن بیت‌بان قابل دسترسی است، مثل اپلیکیشن‌های مشابه عمل می‌کند. در حقیقت روند کار این بخش با بررسی تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی دیوایس شما آغاز می‌شود و در صورتی که عامل مخربی پیدا شود، اقدام مناسب برای پاکسازی آن صورت می‌گیرد.

عملکرد بخش آنتی‌ویروس جدید نیست اما این بخش کار خود را به درستی انجام می‌دهد و طراحی کاربری مناسبی هم دارد. بخش دومی که در اپ با آن روبرو می‌شوید، بهینه‌ساز است. با استفاده از بهینه‌ساز، تمام پردازش‌های پس‌زمینه متوقف می‌شوند و در نتیجه سرعت دیوایس بیشتر می‌شود. استفاده از بهینه‌ساز، بیشتر برای دستگاه‌های قدیمی یا ضعیف‌تر کاربرد دارد و ممکن است در دستگاه‌های جدید یا قوی عملکرد چشم‌گیری نداشته باشد.

عامل دیگری که می‌تواند باعث کاهش سرعت تلفن همراه شود، فضای ذخیره‌سازی کم است. بخش پاک‌کننده برای رفع این مشکل به کمک می‌آید و با حذف حافظه‌ی پنهان، فایل‌های نصبی، فایل‌های موقت و پوشه‌های خالی، بار دستگاه را سبک‌ می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.

یکی از امکانات نسبتا جدید این اپ، بخش رمز پویا است که به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر رمز پویا را از پیامک دریافتی بانک کپی کرده و استفاده کنند. این اپلیکیشن پیامک را می‌خواند و با حفظ مراتب امنیتی، کد را برای شما نمایش می‌دهد. این بخش سریع و دقیق کار می‌کند و با مشکل خاصی روبرو نیست.

به قول انگلیسی‌زبان‌ها هر کسی یک اسکلت در کمدش دارد و بسیاری از کاربران هم در گالری خود عکسی دارند که حکم همان اسکلت را دارد. برای مخفی کردن عکس‌های موردنظرتان می‌توانید از «گالری مخفی» استفاده کنید که توسط یک الگو و سوال‌های امنیتی شخصی محافظت می‌شود.

اگر می‌خواهید یک پله امنیتی دیگر هم به این ترکیب اضافه کنید بهتر است به سراغ قفل برنامک‌ها بروید که به شما اجازه می‌دهد برای بخش‌های مختلف اپلیکیشن بیت‌بان به صورت مجزا رمز یا الگو تنظیم کنید. روش محافظتی اپ به صورت پیش‌فرض، استفاده از الگو است اما می‌توانید از روش‌های دیگر مثل پین و رمز عبور هم استفاده کنید.

آخرین بخش‌های این اپ هم مربوط به مجوزهای دسترسی و امنیت برنامه‌ها هستند. درباره‌ی اینکه برنامه‌ها با چه شرایطی مخرب یا امن تلقی می‌شوند، هیچ توضیحی وجود ندارد. بخش مهمی از امنیت برنامه‌ها به دسترسی‌های اپ‌ها مرتبط است اما این دسترسی‌ها در بخشی مجزا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

هرچند که بیشتر این امکانات در تلفن‌های همراه امروزی وجود دارند، اما اپلیکیشن بیت‌بان این مجموعه را در کنار هم گذاشته و با اجرای درست، ایده‌ی معمولی را به محصولی پرطرفدار تبدیل کند. اگر قصد دانلود چنین اپلیکیشنی را دارید، این اپ گزینه‌ی مناسبی است که ارزش امتحان کردن را دارد.

بیت‌بان

بیت‌بان

سازنده: فناوری‌های پیشرفته بیت بان قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۱ مگابایت زبان:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی