ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن‌ها برای ساخت گیف

گشت و گذار در میان پایگاه‌های ذخیره‌سازی تصاویر گیف و یافتن موارد دلخواه می‌تواند گاهی اوقات به امری دشوار تبدیل شود. استفاده از اپلیکیشن‌های ساخت فایل گیف می‌تواند به عنوان جایگزینی آسان و بی‌دردسر جهت ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

گشت و گذار در میان پایگاه‌های ذخیره‌سازی تصاویر گیف و یافتن موارد دلخواه می‌تواند گاهی اوقات به امری دشوار تبدیل شود. استفاده از اپلیکیشن‌های ساخت فایل گیف می‌تواند به عنوان جایگزینی آسان و بی‌دردسر جهت ایجاد گیف‌های دلخواه به شمار برود.

برنامه‌های اختصاصی متعددی برای ساخت تصاویر گیف در گوشی‌های هوشمند توسعه یافته‌اند. البته بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌ها دارای قابلیت‌های داخلی جهت ایجاد و ویرایش فایل‌های گیف هستند که ممکن است بسیاری از کاربران از آن‌ها اطلاعی نداشته باشند. در ادامه به معرفی چند عنوان مناسب برای تهیه گیف در اندروید و iOS خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

Coub

اپلیکیشن Coub امکان ساخت ویدیوهای شبیه گیف از منابع مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ویدیوهای یوتیوب، گیف‌های آماده، ضبط مستقیم از دوربین و فایل‌های ذخیره شده روی حافظه داخلی دستگاه تنها برخی منابعی هستند که امکان بهره‌گیری از آن‌ها در برنامه وجود دارد.

البته باید اشاره کرد که خروجی برنامه Coub به صورت گیف نخواهد بود؛ بلکه ویدیوهایی کوتاه همراه با صدا هستند که امکان پست کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد و محدودیتی از این بابت وجود نخواهد داشت. احتمالاً نمونه‌های مشابه چنین ویدیوهایی را در پلتفرم‌های مختلف مانند ردیت و دیسکورد مشاهده کرده باشید. همچنین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید به کمک اپ‌های دیگر یا ابزارهای داخلی برخی برنامه‌ها (مثل تلگرام) ویدیوها را به تصاویر گیف تبدیل کنید.

Coub — GIFs with sound

Coub — GIFs with sound

سازنده: Komitet OOO قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۱ و ۹۳ مگابایت زبان:

GIF Maker

برنامه GIF Maker یکی از محبوب‌ترین عناوین برای ساخت گیف محسوب می‌شود که امکان کراپ و برش ویدیوهای موجود در حافظه داخلی دستگاه را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند متن، استیکر یا حتی گیف‌های دیگر را در حین ویرایش به فایل اضافه کنند و از فایل خروجی در سایت‌ها و سرویس‌های مختلف استفاده نمایند.

کاربران GIF Maker باید خود به دنبال محتوای ابتدایی جهت ساخت تصاویر گیف باشند و اپلیکیشن منابعی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد. بدون در نظر گرفتن این مسئله، برنامه مذکور گزینه‌ای با امکانات بسیار مناسب به شمار می‌رود که نیازهای طیف زیادی از افراد را برطرف می‌کند. البته برخی باگ‌های جزئی نیز در آن دیده می‌شود و ممکن است محیط ابتدایی برای بعضی از کاربران کمی پیچیده به نظر برسد.

	 GIF Maker, GIF Editor

GIF Maker, GIF Editor

سازنده: GIF Maker & GIF Editor & Video Maker قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۱ و ۱۴۴ مگابایت زبان:

GIF Me Camera

اپلیکیشن دوربین GIF Me Camera به صورت اختصاصی برای ساخت تصاویر گیف توسعه یافته است و می‌تواند ویدیوهایی با سقف محدودیت زمانی ۱۴ ثانیه را ضبط کند. کاربران قادر خواهند بود تا از فیلترهای رنگی متنوع در کنار استیکرها، متن‌ها و جلوه‌های بصری دیگر استفاده کنند. 

پشتیبانی از قابلیت تبدیل ویدیو به گیف یکی از نکات قوت برنامه محسوب می‌شود که می‌تواند برای ویدیوهای کوتاه گرفته شده در گذشته بکار برود. نسخه رایگان دارای تبلیغات است و به گیف‌ها، واترمارک اضافه می‌کند که این موارد در نسخه پولی دیده نمی‌شوند.

Gif Me! Camera Creator

Gif Me! Camera Creator

سازنده: pierre gougelet قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۶ و ۳۰ مگابایت زبان:

Giphy Camera

یکی از عناوین جدید در زمینه ساخت تصاویر گیف، Giphy Cam محسوب می‌شود که توسط سازندگان سایت مشهور Giphy.com توسعه یافته است. این برنامه اقدام به ضبط ویدیوهایی کوتاه با دوربین دستگاه می‌کند که کاربر در ادامه امکان تغییر و افزودن فیلترها، جلوه‌ها، استیکرها و موارد متعدد دیگری را به آن‌ها خواهد داشت. 

حالت ثبت پنج شات متوالی و سریع یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه است. به احتمال زیاد این اپ بهترین نمونه از ابزارهای ساخت گیف به وسیله دوربین به شمار می‌رود که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته در هنگام ضبط امکانات چندانی وجود ندارد، اما ویرایش پس از آن شامل موارد مناسبی خواهد شد. کتابخانه بسیار وسیع از تصاویر گیف نیز می‌تواند به کمک افراد بیاید. تمامی ویژگی‌های Giphy Cam به رایگان عرضه شده‌اند و نیازی به پرداخت‌های درون برنامه‌ای نخواهد بود.

GIPHY: GIF & Sticker Keyboard & Maker

GIPHY: GIF & Sticker Keyboard & Maker

سازنده: Giphy, Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۶۹ و ۱۲۶ مگابایت زبان:

Pixel Studio

اپلیکیشن Pixel Studio عنوانی متفاوت در این لیست است که گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به طرح‌های پیکسلی خواهد بود. کاربر می‌تواند اقدام به خلق اشیاء و شخصیت‌های پیکسلی کند و سپس به کمک امکانات داخلی برنامه، آن‌ها را به حرکت درآورد. 

پشتیبانی از قلم‌های استایلوس مانند S-Pen سامسونگ می‌تواند خبر خوشی برای برخی کاربران باشد که علاقه‌ای به طراحی با انگشتان دست ندارند. تمامی فرایندها به صورت خودکار ذخیره می‌شود تا در صورت خروج از اپ، پروژه‌ها از دست نروند. 

Pixel Studio - Pixel art editor, GIF animation

Pixel Studio - Pixel art editor, GIF animation

سازنده: Farida Yarullina قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۷ و ۷۷ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی