ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل: امنیت بالا علت سرعت پایین سنسور اثر انگشت پیکسل ۶ است

در حالیکه برخی کاربران سری پیکسل ۶ از کند بودن عملکرد حسگر اثر انگشت موبایل‌های جدید گوگل شکایت می‌کنند، این شرکت ادعا می‌کند این کندی به استفاده از الگوریتم‌های امنیتی پیشرفته مربوط می‌شود. گوگل می‌گوید ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

در حالیکه برخی کاربران سری پیکسل ۶ از کند بودن عملکرد حسگر اثر انگشت موبایل‌های جدید گوگل شکایت می‌کنند، این شرکت ادعا می‌کند این کندی به استفاده از الگوریتم‌های امنیتی پیشرفته مربوط می‌شود.

گوگل می‌گوید الگوریتم تشخیص هویت بیومتریک پیکسل ۶ برای بررسی اثر انگشت ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد یا حتی نیاز است تا تماس بهتری برقرار شود.

برخی منابع آگاه می‌گویند احتمالا گوگل از حسگر اپتیکال زیر نمایشگر به جای حسگر اولتراسونیک موجود در گوشی‌هایی همچون سری گلکسی S21 استفاده کرده است. با این حال گوشی‌هایی همچون وان پلاس ۹ با سنسور اپتیکال، عملکرد سریعتری دارند و در مقام مقایسه این موضوع نمی‌تواند کند بودن عملکرد حسگر اثرانگشت موبایل‌های سری پیکسل ۶ را توجیه کند. ظاهرا کاربران ردیت از این موضوع ناراضی هستند و می‌گویند شاید نرم افزار امنیتی این گوشی نقش موثری در این کندی داشته باشد، به هرحال گوگل توضیح بیشتری در رابطه با این مشکل نداده است.

این احتمال وجود دارد که گوگل بتواند از طریق به‌روز رسانی نرم‌افزاری این مشکل را حل کند. سیستم تشخیص چهره نیز بدون حسگر عمق ناامن است و به سادگی می‌توان با عکس و ماسک آن را فریب داد. پیکسل ۶ از نمایشگر ۶.۴ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد. در قلب دستگاه نیز تراشه ۵ نانومتری تنسور گوگل جای گرفته است.

در پنل پشتی پیکسل ۶ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید در کنار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید جای گرفته است. در پنل جلویی نیز دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل قرار دارد. پیکسل ۶ از دوربین با سنسور تصویر بزرگتر و مبتنی بر هوش مصنوعی برای ویرایش تصویر هوشمندتر بهره می‌برد. به تازگی برخی کاربران از تماس اتفاقی با مخاطبین شکایت کرده بودند و شارژ نشدن پیکسل با سرعت ۳۰ وات هم برای گوگل دردسر ساز شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • cina y
    cina y | ۱۷ آبان ۱۴۰۰

    amniat behtar az sorate

مطالب پیشنهادی