ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

تیم کوک: رمزارز دارم اما اپل برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این بازار ندارد

مدیرعامل اپل، تیم کوک در کنفرانسی از سرمایه‌گذاری شخصی‌اش در رمزارزها خبر داده، البته نگفته روی کدام رمزارز سرمایه‌گذاری کرده. کوک از علاقه‌اش به بازار رمزارزها گفته و همچنین اعلام کرده که اپل نه تنها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۸

مدیرعامل اپل، تیم کوک در کنفرانسی از سرمایه‌گذاری شخصی‌اش در رمزارزها خبر داده، البته نگفته روی کدام رمزارز سرمایه‌گذاری کرده. کوک از علاقه‌اش به بازار رمزارزها گفته و همچنین اعلام کرده که اپل نه تنها به دنبال سرمایه‌گذاری در این بازار نیست، بلکه برنامه‌ای برای فروش محصولاتش با رمزارزها در آینده نزدیک هم ندارد.

تیم کوک در کنفرانس «Dealbook» نیویورک تایمز در صحبت با «اندرو راس سورکین»، گفته سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها به عنوان بخشی از یک پرتفوی متنوع، منطقی است:

«فکر می‌کنم داشتن رمزارز به عنوان بخشی از یک پرتفوی متنوع، اقدامی منطقی است. به هر حال به کسی توصیه نمی‌کنم که در این بازار سرمایه‌گذاری کند. مدتی می‌شود که به رمزارزها علاقه‌مند شده‌ام و درباره‌اش تحقیق کرده‌ام. فکر می‌کنم رمزارزها جالب هستند.»

البته تیم کوک نگفته روی کدام رمزارز سرمایه‌گذاری کرده. مدیرعامل اپل اگرچه در این کنفرانس سرمایه‌گذاری شخصی‌اش در این بازار را تایید کرد، اما درباره برنامه‌های شرکت تحت مدیریتش رویکرد محتاطانه‌تری را در پیش گرفت. کوک سرمایه‌گذاری نقدی اپل در بازار رمزارزها را رد کرد و البته گفت که کوپرتینویی‌ها برنامه‌ای برای اینکه به افراد اجازه دهند در آینده نزدیک محصولاتشان را با رمزارزها بخرند، ندارند.

تیم کوک رمزارز

البته تیک کوک در این کنفرانس آنلاین به این موضوع اشاره کرد که اپل در حال بررسی موارد دیگری از بازار رمزارزها است، بنابراین شاید روزی Apple Pay از آن پشتیبانی کند.

زمانی که در این کنفرانس از کوک درباره NFT سوال پرسید، مدیرعامل اپل آن‌ را جذاب عنوان کرد. تیم کوک همچنین گفت اپل برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها ندارد چرا که به باورش سرمایه‌گذاران، سهام این کمپانی را برای در اختیار داشتن رمزارز نمی‌خرند و بجای اینکار می‌توانند بصورت مستقیم وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند.

بازار رمزارزها در روزهای گذشته رشد چشمگیری داشته و قیمت بیت کوین و اتریوم رکورد زده‌ است. اگر در آینده اپل تصمیم به پشتیبانی از رمزارزها بگیرد، احتمالا بازار شرایط صعودی را تجربه خواهد کرد، هرچند ظاهرا به این زودی‌ها نباید منتظر چنین موضوعی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی