ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در تجارت برق تگزاس علنی شد

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا به صورت رسمی مجوز فروش برق در ایالت تگزاس را از طریق شرکتی به نام «Tesla Energy Ventures» دریافت کرد. با این حساب این شرکت، جدیدترین مجموعه‌ای خواهد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا به صورت رسمی مجوز فروش برق در ایالت تگزاس را از طریق شرکتی به نام «Tesla Energy Ventures» دریافت کرد.

با این حساب این شرکت، جدیدترین مجموعه‌ای خواهد بود که در بازار انرژی تگزاس وارد میدان می‌شود. مدیر عامل تسلا تابستان امسال مدارک لازم برای کسب مجوز در این زمینه را ثبت کرد و اولین بار این خبر توسط ماهنامه تگزاس مورد توجه قرار گرفت. اکنون این ایالت مجوز فعالیت شرکت مربوط به ایلان ماسک را صادر کرده است.

کمیسیون خدمات عمومی تگزاس در گزارشی به این موضوع اشاره کرده که شرکت Tesla Energy Ventures مجوز ارائه خدمات برق به خرده فروشی‌های سراسر منطقه تگزاس را دریافت کرده است.

جزئیات کامل مربوط به اطلاعات کامل شرکت جدید هنوز به صورت کامل منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد هدف اولیه آن، تامین برق مشتریان فعلی تسلا است. در حال حاضر محصولاتی همچون پنل‌های خورشیدی، باتری‌ و خودرو توسط تسلا به فروش می‌رسند که ترکیب آنها می‌تواند به عنوان به صورت نیروگاهی مجازی درنظر گرفته شود.

تسلا در این زمینه تجربه دارد. این شرکت نیروگاهی مجازی در ایالت استرالیای جنوبی راه‌اندازی کرده و تابستان امسال نیز نسخه نمونه اولیه‌ای از این نیروگاه را در کالیفرنیا راه‌اندازی کرد.

شرکت انرژی Wood Mackenzie در زمان راه‌اندازی نیروگاه مجازی کالیفرنیا اعلام کرد که انتظار دارد برای فعالیت این نیروگاه‌ها تنها نیاز به مشارکت کمتر از ۵ درصد از ۵۰ هزار مالک باتری Powerwall وجود دارد و این تعداد تاثیر قابل توجهی روی شبکه برق کالیفرنیا نخواهد گذاشت.

در واقع این تعداد مشترک در کوتاه مدت تغییری در وضعیت مصرف انرژی ایجاد نمی‌کنند، اما ایلان ماسک می‌گوید در آینده انرژی نقش مهمی برای تسلا خواهد داشت. او سال گذشته به سرمایه‌گذاران گفته بود که در بلندمدت تامین انرژی تسلا تقریبا به اندازه خودروسازی تسلا ارزش خواهد داشت و تجارت انرژی در مجموع بزرگتر از تجارت خودرو است. این شرکت می‌تواند جایگاه منحصر به فردی در تگزاس برای خود ایجاد کند.

«تد کوری»، مدیر مطالعات انرژی در مرکز تحقیقات خدمات عمومی دانشگاه فلوریدا در زمان تشکیل پرونده تسلا به UtilityDive گفته بود که تسلا می‌تواند به‌عنوان خریدار و فروشنده به‌ صورت همزمان عمل کند و به داده‌های زیادی دسترسی داشته باشد و نهادهای قانون‌گذار باید پیامدهای این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی