ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه مشکل اتصال وای فای آیفون و آیپد را برطرف کنیم؟

در دنیای امروز اکثر کارهایمان را با اینترنت انجام می‌دهیم، بنابراین اتصال دستگاه‌هایمان به وای فای اهمیت بالایی دارد. اما اگر گوشی یا تبلت‌مان در اتصال به وای فای با مشکل مواجه شود، باید چه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

در دنیای امروز اکثر کارهایمان را با اینترنت انجام می‌دهیم، بنابراین اتصال دستگاه‌هایمان به وای فای اهمیت بالایی دارد. اما اگر گوشی یا تبلت‌مان در اتصال به وای فای با مشکل مواجه شود، باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ در این مطلب راهکارهای رفع مشکل اتصال وای فای آیفون یا آیپد را بیان می‌کنیم.

اگرچه در آیفون می‌توانید از دیتای سیمکارت استفاده کنید، اما شاید آیپد شما از سیمکارت پشتیبانی نکند و تنها راه دسترسی به اینترنت، همان وای فای باشد. بنابراین اتصال به وای فای برای کاربران برخی مدل‌های آیپد حیاتی است. برای اطلاع از نحوه رفع مشکل اتصال وای فای آیفون و آیپد تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

۱. بررسی منوی وای فای آیفون یا آیپد

اول از همه باید ببینید شبکه وای فای مدنظرتان در محدوده قرار دارد و به آن متصل هستید یا خیر. برای چنین کاری اپ تنظیمات را در آیفون یا آیپد باز کنید. در اینجا ابتدا نگاهی به حالت ایرپلین (Airplane Mode) داشته باشید. اگر این حالت فعال باشد، در زمان روشن بودن وای‌ فای به درستی به شبکه متصل نمی‌شوید.

به همین علت، حالت ایرپلین را فعال و غیرفعال کنید، شاید همین روش ساده مشکل‌تان را برطرف کند. اگر از غیرفعال بودن حالت ایرپلین مطمئن بودید، باید به سراغ بخش وای‌ فای در تنظیمات بروید.

در تنظیمات وای‌ فای، از سبز بودن اولین گزینه یعنی همان Wi-Fi مطمئن شوید. سبز بودن اسلایدر روبه‌روی Wi-Fi به معنای فعال بودن آن است. در زیر این بخش، نام شبکه متصل به چشم می‌خورد که در هنگام اتصال، در کنار آن یک تیک قرار می‌گیرد.

اگر شبکه‌ای در زیر گزینه سبز رنگ وجود نداشت، شبکه مدنظرتان را از لیست زیرش انتخاب کنید. اگر شبکه وای‌ فای مدنظرتان در این لیست وجود نداشت، از قرار داشتن در محدوده مربوط به آن مطمئن شوید.

فاصله مناسب تا روتر بستگی به تجهیزات شما دارد، اما هرچقدر به آن نزدیکتر باشید، سیگنال قوی‌تر می‌شود. اگر به اندازه کافی به روتر نزدیک هستید و همچنان شبکه وای‌ فای خودتان را پیدا نمی‌کنید یا اینکه با انتخاب شبکه، نمی‌توانید به آن متصل شوید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

۲. ریبوت آیفون و تجهیزات شبکه

پیش از اینکه به سراغ روش‌های دیگر عیب‌یابی برویم، یکی دیگر از راه‌های ابتدایی برای رفع مشکل را بیان می‌کنیم. این راه، ریستارت کردن آیفون یا آیپد و همچنین روتر و مودم است. اگر دستگاه شبکه‌تان دکمه فیزیکی دارد، آن را به مدت چند دقیقه خاموش کنید. در صورتی که فاقد دکمه فیزیکی است، آن را از برق دربیاورید.

زمانی که همه چیز ریبوت شد، به تنظیمات وای‌ فای رفته و روی نام شبکه‌تان ضربه بزنید. اگر مشکل برطرف نشد، مراحل بعدی را مطالعه کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر نام شبکه‌تان در تنظیمات وجود نداشت، شاید شبکه‌تان مخفی باشد. علاوه بر این، از اتصال روتر به برق و روشن بودن آن مطمئن شوید. اگر به دنبال اتصال به شبکه عمومی هستید اما آن را پیدا نمی‌کنید، چنین موضوعی را با مدیر شبکه در میان بگذارید.

۳. فراموش کردن و افزودن دوباره شبکه

اگر با انتخاب نام شبکه در منوی وای فای نمی‌توانید به آن متصل شوید، روی گزینه i کنار نام شبکه ضربه زده و در منویی که باز می‌شود، گزینه Forget This Network یا فراموشی شبکه را بزنید. با اینکار، پسورد ذخیره شده شبکه وای فای حذف می‌شود و باید آن را با دست دوباره وارد کنید.

دوباره به شبکه وای فای برگشته، شبکه مدنظرتان را انتخاب کرده و پسورد آن را تایپ کنید. با رمز عبور درست، آیفون یا آیپدتان باید به وای فای متصل شود. اگر با وارد کردن پسورد همچنان نتوانستید به شبکه وصل شوید، احتمال تعییر آن توسط صاحب شبکه وجود دارد.

اگر شبکه برای خودتان است و پسوردش را فراموش کرده‌اید، با مرورگر به صفحه روتر بروید و پسوردتان را مشاهده کنید. اگر شبکه برای خودتان نیست که باید رمز عبورش را از صاحبش بگیرید. حواستان باشد که پسورد را با دقت وارد کنید.

اگر با فراموشی و افزودن دوباره شبکه مشکلتان برطرف شد، قابلیت Auto-Join را فعال کنید تا پس از این، زمانی که در محدوده روتر مدنظرتان قرار داشتید و وای فای آیفون یا آیپد را روشن کردید، بطور خودکار به شبکه متصل شوید.

۴. صفحه لاگین برای وای فای عمومی

بسیاری از راه‌حل‌های این مطلب با این پیش فرض نوشته شده‌اند که در اتصال آیفون یا آیپد به وای فای خانگی مشکل دارید. اما زمانی که بخواهید از شبکه‌های عمومی مانند فرودگاه یا هتل استفاده کنید، باید یک اقدام دیگر هم انجام دهید.

زمانی که به شبکه عمومی متصل شدید، سافاری یا هر مرورگری که از آن استفاده می‌‌کنید را در آیفون یا آیپدتان باز کنید و به یک وب‌سایت سر بزنید. در این زمان، باید با صفحه لاگین یا ورود با حساب مواجه شوید. در این صفحه باید شرایط را بپذیرید تا بتوانید به شبکه دسترسی پیدا کنید.

البته برخی مواقع در جاهایی مانند دانشگاه شاید برای استفاده از اینترنت مجبور به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خودتان باشید. البته حتی در این صورت هم شاید نتوانید بازی‌های آنلاین انجام دهید یا فایل‌های رسانه‌ای را استریم کنید.

۵. بررسی مشکلات شبکه وای فای

حتی شاید زمانی که آیفون یا آیپدتان به شبکه وای فای وصل می‌شود، با مشکلاتی روبه‌رو باشید و نتوانید آنلاین شوید. در منوی وای فای، معمولا با عبارتی مانند No Internet Connection زیر نام شبکه روبه‌رو می‌شویم که نشان‌دهنده وجود مشکل در شبکه است. برای دسترسی به جزئیات بیشتر درباره مشکل، روی شبکه ضربه بزنید.

اتصال وای فای آیفون

اگر در اینجا مشکلی وجود داشته باشد، شبکه‌تان از دسترس خارج شده و دستگاه‌های دیگر هم نمی‌توانند آنلاین شوند. برای بررسی چنین فرضیه‌ای سعی کنید با دستگاه دیگری مانند گوشی اندرویدی یا لپ‌تاپ به اینترنت متصل شوید. اگر در آن‌ها هم با مشکل مواجه بودید، باید فکری به حال اینترنت‌تان کنید.

برای رفع مشکل اتصال به اینترنت پیشنهاد می‌کنیم راهنمای جامع دیجیاتو را مطالعه کنید. شاید برای رفع مشکل مجبور شوید با ارائه‌دهنده سرویس اینترنت‌تان ارتباط برقرار کنید و مشکل را با آن‌ها در میان بگذارید.

۶. آپدیت تمام دستگاه‌ها

اگرچه معمولا آپدیت دستگاه مشکلات وای فای را برطرف نمی‌کند، اما می‌توانید چنین راه‌حلی را هم امتحان کنید. برای آپدیت آیفون یا آیپدتان به تنظیمات، General و Software Update بروید.

پس از آپدیت گوشی یا تبلت‌تان، به سراغ بروزرسانی روتر بروید. دستورالعمل اینکار برای هر روتری متفاوت است، بنابراین بهتر است روش آن را در گوگل جستجو کنید یا با پشتیبانی تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنند.

۷. اتصال به یک شبکه وای فای دیگر و ریست تنظیمات

آخرین راه حل برای رفع مشکل اتصال وای فای آیفون و آیپد، تلاش برای وصل شدن به یک شبکه وای فای دیگر است تا ببینید دوباره با مشکلی مواجه می‌شوید یا خیر. اگر توانستید به یک شبکه عمومی یا برای مثال شبکه خانه دوست‌تان متصل شوید، پس اینترنت خانگی‌تان مشکل دارد. اما اگر نمی‌توانید به هیچ شبکه دیگری متصل شوید، پس آیفون یا آیپدتان مشکل دارد.

در این موقع باید به دنبال ریست تنظیمات شبکه دستگاه‌تان باشید. برای اینکار به تنظیمات و سپس مسیر Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset > Reset Network Settings بروید. در اینجا اطلاعات تمام موارد مربوط به اتصال از وای فای گرفته تا بلوتوث ریست می‌شوند و به گزینه‌های پیش فرض برمی‌گردند.

اگرچه چنین کاری باعث می‌شود در آینده مجبور شوید دوباره تمام اطلاعات را به صورت دستی وارد دستگاه کنید، اما به عنوان آخرین راه‌حل باید به سراغش بروید. اگر بعد از ریست تنظیمات شبکه باز هم نتوانستید به اینترنت متصل شوید، احتمالا دستگاه‌تان با مشکل سخت افزاری دست و پنجه نرم می‌کند و باید آن را به تعمیرکار نشان دهید.

در این مطلب سعی کردیم تمام راه‌حل‌های ممکن برای رفع متصل اتصال وای فای آیفون و آیپد را بیان کنیم. اگر هیچ کدام از آن‌ها کارساز نبودند، باید به فکر تعمیر دستگاه‌تان باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی